Erős kettős pontszerzéssel zárt a Forma-1-es Bahreini Nagydíjon a Ferrari, azonban még négy futam után sem jött össze a dobogó a maranellóiaknak. Charles Leclerc-t az első sorból indulva végül negyedikként intették le, míg csapattársa, Lewis Hamilton a kilencedik rajtkockából startolva mögötte, az ötödik helyen ért célba.
Pedig a gyengébb szezonkezdet után még az első fejlesztési csomagját is a tervezettnél hamarabb bevetette a Ferrari, mely többek közt új padlólemezzel érkezett Bahreinbe. Leclerc azonban a szahíri futam leintése után arról beszélt, inkább a tapadással és a leszorítóerővel van probléma, nem az SF-25 teljesítményével.
„Úgy gondolom, csak több leszorítóerőre és nagyobb tapadásra van szükségünk. Szerintem a jelenlegi egyensúly mellett a maximumot hoztuk ki az autóból, de nincs benne több. Ahhoz, hogy gyorsabban mehessek a kanyarokban, több tapadásra lenne szükségem” – összegezte a Motorsport.com hasábjain a monacói.
„Az időmérő edzés után abban bíztam, hogy még rejtőzködhetünk, és bevethetünk néhány trükköt, aztán a futamon azzal szembesültünk, hogy nincs tapadás” – folytatta Leclerc. „Gumikopás annál inkább van, ami hógolyó-hatást indított el, ami kissé trükkössé tette a versenyt. Biztos vagyok benne, hogy megtaláljuk a kiutat, de hogy mikor, azt nem tudom.”

Charles Leclerc szerint nem a teljesítményhiány a Ferrari fő problémája. (Fotó: Kym Illman/Getty Images)
„Hatalmas a McLaren előnye a túlmelegedés kezelésében. Csapatként leginkább erre kellene összpontosítanunk, mert ha egyszer versenyben is leszünk, ők emiatt akkor is előrébb lesznek egy lépéssel.”
„Nem gondolnám, hogy trükkökről van szó. Inkább a leszorítóerő lehet a háttérben, illetve még valami, ami kordában tudják tartani a gumikat. Nincs kétségem afelől, hogy minden szabályos, de az biztos, hogy valamit nagyon jól csinálnak a gumikkal, hogy alacsonyabb hőmérsékleten tudják tartani azokat” – jegyezte meg elismerően a wokingi riválisról.
Az első kiállások előtt némi nézeteltérés is kialakult Leclerc és a csapata között – amíg a Ferrari ragaszkodott a B-tervhez, addig a monacói inkább az egykiállásos D-tervet részesítette volna előnyben. Utólag beismerte, hogy nem neki volt igaza. „Helyesen cselekedtünk, főleg a biztonsági autót figyelembe véve. Nyilvánvalóan senki sem tudta, hogy jön a biztonsági autó, de a végén beigazolódott, hogy a két kiállás volt a helyes út” – magyarázta.
„Ha viszont George [Russell – a szerk.] szempontjából nézzük, kitartott a végéig a lágy gumikon. Nem hiszem, hogy ez nekünk is sikerült volna, de meg fogjuk vizsgálni, ugyanakkor szerintem semmin sem változtatott volna.”

Lewis Hamilton beismerte, sok mindent másképp kell csinálnia a Ferrarinál, mint tette azt a Mercedesnél. (Fotó: Kym Illman/Getty Images)
Bár négy pozíciót javított a rajthelyéhez képest, Hamilton sem nyilatkozott elégedetten. Amellett, hogy az új környezet jelentette kihívásokra mutatott rá, elismerte, hogy pillanatnyilag a csapattársa jobban dolgozik a garázs másik oldalán.
„Sokáig egy bizonyos stílusban vezettem ugyanannál a csapatnál, majd átültem egy másik autóba, ami más vezetési stílust és beállításokat igényel” – taglalta a brit. „Noha az elmúlt években egyáltalán nem tettem, most motorféket használok, ugyanis teljesen mások a Brembo fékjei, mint a Carbon Industrie-é voltak az elmúlt 15 évben.”
„Alkalmazkodom ehhez, és lassan már ezt is fejben fogom tudni tartani, meglesz az egyensúly. Charles nagyjából az egész hétvégét ugyanazzal a beállítással teljesítette, én pedig nagyon messze voltam tőle az előző két hétvégén. Az időmérő előtt közelebb kerültem hozzá, így muszáj jobb munkát végeznem. Tudom, hogy képes vagyok rá, és meg is fogom tenni” – mantrázta a hétszeres világbajnok.
„Meg kell könnyítenem magamnak [a folyamatot – a szerk.], most mindent nagyon keményen csinálok. Jövő héten megpróbálok jobban kvalifikálni, és akkor nem lesz ekkora a különbség. Azt hiszem, rájöttem arra, hogyan jó vezetni az autót, így talán sokkal jobb hétvégénk lehet” – idézte Hamilton bizakodó szavait a BBC.
Eddigi legjobb hétvégéjével együtt is tetemes a Ferrari lemaradása az összetettben. Ami az egyéni pontállást illeti, Leclerc-nek máris 45 pont a hátránya az éllovas Lando Norrisszal szemben, tőle pedig további hét egységgel van elmaradva Hamilton. Az olasz gárda a csapatbajnokságban jelenleg a negyedik helyen áll, de 94 ponttal a McLaren mögött.