Bár úgy tűnt, a V10-es motorok visszatérése hozhat még nem várt fordulatot, a Forma-1-es Bahreini Nagydíj hétvégéjének elején megerősítették, hogy ugyan komolyan fontolóra vették az ötletet, egyelőre nem kell erre számítani – könnyen előfordulhat, hogy csak a következő évtizedben lehet aktuális a kérdés.
Marad tehát minden a régiben, így a 2026-ban érkező szabályváltozások keretében a jelenlegi, V6-os hibrid erőforrásokból eltűnik a hőenergia-visszanyerő rendszer (MGU-H), az eddiginél lényegesen nagyobb szerepet kap az elektromos rásegítés, továbbá átállnak a fenntartható üzemanyag használatára. A Renault távozásával, az Audi megjelenésével, valamint a Red Bull és a Ford összefogásával összesen öt motorgyártó lesz a mezőnyben.
Közülük azonban csak egy áll jól, legalábbis a Motor Sport Magazine, azon belül is a veterán F1-es szakíró, Mark Hughes értesülései szerint. Megtudta azt is, hogy van egy gyártó, amelyiknek „versenyképtelen” a motorja, másik két márka pedig „nagyon le van maradva”. Mint azt a PlanetF1.com felidézte, korábban a Hondánál nyíltan elismerték, hogy nem állnak jól a 2026-os szabályrendszer elsajátításával.
Bár a Red Bullnál váltig állítják, hogy jól haladnak a saját erőforrásuk fejlesztésével, valójában a Mercedes áll kifejezetten jól az új szabályok mentén megalkotott hajtásláncával. Utoljára a hibridéra legelején, 2014-ben volt hasonlóan kiváltságos helyzetben a brackley-i gárda, mely utána éveken át dominált, zsinórban nyolc konstruktőri és hét egyéni bajnoki címmel.
Ha igazak a fejlemények, azoknak a gyári csapat mellett az Alpine, a McLaren és a Williams örülhet még.