Miután már kora nyáron eldőlt, hogy Esteban Ocont az év végén menesztik, illetve hogy a francia helyére nem tudnak nagyobb nevet – Carlos Sainzot vagy Nico Hülkenberget – igazolni, az Alpine-nál úgy döntöttek, hogy saját neveltjüket, Jack Doohant ültetik Pierre Gasly mellé 2025-re.
Annak fényében, hogy pár évvel ezelőtt a hezitálás miatt elveszítették az azóta a McLarennél futamokat nyerő Oscar Piastrit, érthető volt a döntés, ám az mindent megkérdőjelezett, hogy az év elején átcsábították a tavaly a Williamsnél váratlanul jól szereplő Franco Colapintót is.
Már a szezon ellőtt arról szóltak a hírek, hogy alig néhány futam után dobják majd Doohant az argentin reménység kedvéért, de ez eddig, és úgy tűnik, rövidebb távon sem történik meg. Bár a 22 éves ausztrál – főleg csapattársa, Gasly szereplései fényében – nem tüntette ki magát, a bahreini paddockban keringő szóbeszéd alapján maradni fog, akár az idény végéig
Ezt támasztotta alá a csapatfőnök Olivr Oakes Bahreini Nagydíj utáni megszólalása is:
„A második edzés végére az egész csapat nem volt versenyképes, különösen küszködtünk a lágy gumikon. Az aztán elvégzett munka, a mindkét pilótával folytatott megbeszélések után, főleg, hogy Jack volt az elégedettebb, bármire nyitottak voltunk. Jó, ha a csapaton belül mindkét versenyzővel lehet ötletelni, mindketten megosztják az elképzeléseiket.”
„Az egész hétvége során, a Q1-ben és a Q2-ben is láttuk, hogy Jack volt az elégedettebb, magabiztosabb, aztán Pierre azért előhúzta a maga eszközeit. Érdekes ez, és talán még nekem is új: az F3-ban, F2-ben azt kérjük a versenyzőktől, hogy alkalmazkodjanak, de az F1-ben már az az elvárás, hogy működjenek együtt a mérnökkel minden lehető formában.”
„Adjuk meg Jacknek az elismerést: nagyon jól tanul. Az F1-ben ritkán jár elismerés az újoncoknak, mindenki kritikusan figyeli, mit csinálnak, de szerintem a mostani hétvégétől ő is magabiztosabb lesz majd” – fejtegette Oakes.
Doohan az eddigi négy hétvégén nem szerzett pontot, a szezonnyitón kiesett, majd egy-egy 13., 15. és 14. helyet hozott, míg Gasly múlt vasárnap, a Bahreini Nagydíjon elért 7. helyével hozta az Alpine idei első pontjait – tegyük hozzá, a francia jobb stratégiával már előbb is lehetett volna top 10-es befutó.