Az FIA tegnap bejelentette, hogy 2010-re „radikális” költségcsökkentést kívánnak elérni a Forma-1-ben, és a motorok teljesítményének egységesítését tűzték ki célul.

A motorsportszervezet már 2007-ben befagyasztotta a motorok fejlesztését, hogy csökkentsék az erre elköltött pénzeket, de némelyik csapat kisebb ügyeskedésekkel, a szabályok megkerülésével így is előnyre tett szert, míg például a Renault arra panaszkodott, hogy ők, tartva magukat a szabályokhoz, lemaradtak.

Az FIA-elnök, Max Mosley szerint nagyon komoly változtatásokra van szükség, mert az egyre romló gazdasági klímában a kiscsapatok – a Force India, a Toro Rosso, és akár a stabil pénzügyi háttérrel nem rendelkező Williams is – egyszerűen kidőlhetnek az F1-ből, ha nem történik valami, de még a gyári alakulatok is bajba kerülhetnek, ez pedig az F1 végét jelenthetné.

„Nagyon súlyos a helyzet. Ha nem sikerül megoldanunk 2010-re, komoly baj lesz. 2009-et még túlélhetjük, de  azután már nem vagyok biztos ebben. Minden a milliárdosokon – milliomosok már nincsenek az F1-ben – múlik” – utalt Mosley a Force India tulajdonosára, Vijay Mallyára és a Red Bull-mágnásra, Dietrich Mateschitzre – „Nélkülük eltűnnének a kiscsapatok. Nem lehet úgy vinni egy üzletet, hogy a kiadások kétszer-háromszor magasabbak, mint a bevételek. Már a gyártók is bajban vannak, elég csak megnézni a részvényárfolyamaikat.”

V12, V10, V8, a végén már csak  V4 lesz!
Mosley megkongatta a vészharangot

Mosley megkongatta a vészharangot

Mosley megkongatta a vészharangot


„A motor és a sebességváltó egy független csapat számára körülbelül 30 millió euróba kerül évente. Ez nagyjából ennek 5 százalékából is megoldható lenne úgy, hogy a nézők nem érzékelnének semmi különbséget. De még a nagy pénzeket elköltő [gyári] csapatok is örülnének, ha évente 100-200 millió eurót spórolhatnának” – tette hozzá.

Az FIA az általános költségmaximálás helyett egyre inkább a Forma-1 egységesítése, az egyenmotorok, egyenkasztnik felé fordul, kérdés azonban, hogy a fejlesztések szinte teljes kiirtásával meddig őrizheti meg a sport a motorsport csúcsának imázsát, és mi fogja megkülönböztetni a GP2-től vagy az A1GP-től, ha mindenki ugyanolyan autóval áll majd rajthoz.