A Maláj Nagydíj belső kamerás felvételei alapján nyilvánvaló volt, hogy valami nincs rendben Fernando Alonso autójával, csak a leintés után derült ki azonban, hogy a Ferrariban már a rajt előtt elromlott a kuplung. Alonsónak minden egyes kanyarban taposnia kellett a gázt, hogy váltani tudjon, így is csak két körön múlt a spanyol célba érkezése. Az új csapatok teljesítményére jellemző, hogy a hivatalos rangsorban Alonso még kiesése ellenére is előttük szerepel.

„Már a rajt előtt minden rosszra fordult” – mondta Alonso. „A felvezető körömben tönkrement a sebességváltó, az egész versenyen nem volt kuplungom, úgyhogy őrült dolgokat kellett művelnem a féktávokon.”

„Egészen egyes fokozatig kellett lekapcsolnom, majd keményen nyomnom a gázt, hogy a többi fokozatot kapcsolni tudjam. Vezetési szempontból valószínűleg ez volt életem legkeményebb versenye, mert minden egyes kanyarban improvizálnom kellett. Még így is szerezhettem volna néhány pontot, de végül nem sikerült egy motorhiba miatt.”

„Persze, ha a sebességváltónak és a motornak tönkre kell mennie, inkább történjen akkor, amikor kilencedik az ember és nem 25 pontot bukik az első helyről való kieséssel. Kemény hétvége volt.”