Az FIA tegnapelőtt arról döntött, hogy a 2009-es idénytől kezdve a bajnoki cím sorsát kizárólag a győzelmek száma határozza meg. A változtatás nem aratott sikert a versenyzők körében.
A williamses Nico Rosberg Jerezben velősen fogalmazta meg a véleményét: „Micsoda hülyeség ez?!” A 2008-as bajnok, Lewis Hamilton úgy nyerte meg a címet, hogy Felipe Massánál eggyel kevesebb győzelmet aratott, azaz az új rendszer szerint a ferraris brazilé lett volna a végső diadal. Az angolt sem nyűgözte le a reform.
„Nem igazán tetszik. Szerintem annak a csapatnak kellene győznie, amelyik a legegyenletesebben teljesít” – mondta bajnok. (Hamilton egy kicsit slamposan fogalmazott, tegyük ezért hozzá, hogy a konstruktőri cím sorsa ezután is a szerzett pontok alapján dől el.)
A csapatoknak nem kell az egyenmotor
A csapatoknak nem kell az egyenmotor
Fotó megosztása:
Az FIA olcsósítana
Az FIA olcsósítana
Fotó megosztása:
Hol a vége?
Hol a vége?
Fotó megosztása:
Konstruktív tárgyalás, sok változtatás
Konstruktív tárgyalás, sok változtatás
Fotó megosztása:
Blöff vagy komoly?
Blöff vagy komoly?
Fotó megosztása:
Ha jön az egyenmotor, ők mennek
Ha jön az egyenmotor, ők mennek
Fotó megosztása:
Ha törik, ha szakad, jönnek az egyenmotorok
Ha törik, ha szakad, jönnek az egyenmotorok
Fotó megosztása:
A költségcsökkentés elkerülhetetlen
A költségcsökkentés elkerülhetetlen
Fotó megosztása:
A Mercedes is beáll a sorba
A Mercedes is beáll a sorba
Fotó megosztása:
Haug is nemet mond
Haug is nemet mond
Fotó megosztása:
Tartósabb motorok, átláthatóbb bíráskodás
Tartósabb motorok, átláthatóbb bíráskodás
Fotó megosztása:
Erről is megegyeztek
Erről is megegyeztek
Fotó megosztása:
Több járna nekik?
Több járna nekik?
Fotó megosztása:
Jövőre sem lesz több előzés?
Jövőre sem lesz több előzés?
Fotó megosztása:
Briatore magára maradt
Briatore magára maradt
Fotó megosztása:
Tömegével vonultak volna ki
Tömegével vonultak volna ki
Fotó megosztása:
Összeáll a csomag?
Összeáll a csomag?
Fotó megosztása:
Visszatér a Cosworth
Visszatér a Cosworth
Fotó megosztása:
A pénzről nem tárgyal Ecclestone
A pénzről nem tárgyal Ecclestone
Fotó megosztása:
A Renault is inkább spórolna?
A Renault is inkább spórolna?
Fotó megosztása:
Nekik sem kell az egyenmotor
Nekik sem kell az egyenmotor
Fotó megosztása:
Olcsóság, innováció - ez a jövő
Olcsóság, innováció - ez a jövő
Fotó megosztása:
Mosley és válság meggyőzte a csapatokat
Mosley és válság meggyőzte a csapatokat
Fotó megosztása:
Tartósabb, gyengébb motorok
Tartósabb, gyengébb motorok
Fotó megosztása:
A válság az F1-et is megváltoztatja
A válság az F1-et is megváltoztatja
Fotó megosztása:
A csapatok létszámát is csökkentik
A csapatok létszámát is csökkentik
Fotó megosztása:
Túl sokat keresnek?
Túl sokat keresnek?
Fotó megosztása:
A sarkukra állnak
A sarkukra állnak
Fotó megosztása:
A spórolásra figyelmeztet Szulajem
A spórolásra figyelmeztet Szulajem
Fotó megosztása:
Több pénzt már ők sem tudnak beletölteni
Több pénzt már ők sem tudnak beletölteni
Fotó megosztása:
Azt hitte, a Ferrari a zsebében van
Azt hitte, a Ferrari a zsebében van
Fotó megosztása:
Lesznek lemaradók
Lesznek lemaradók
Fotó megosztása:
Most nem jött be a trükk
Most nem jött be a trükk
Fotó megosztása:
Montezemolo mindennel elégedetlen
Montezemolo mindennel elégedetlen
Fotó megosztása:
Nem kell több utcai pálya!
Nem kell több utcai pálya!
Fotó megosztása:
Tovább folyik az ötletbörze
Tovább folyik az ötletbörze
Fotó megosztása:
Olcsó alkatrészek, befagyasztott fejlesztések
Olcsó alkatrészek, befagyasztott fejlesztések
Fotó megosztása:
Meglepetés nincs
Meglepetés nincs
Fotó megosztása:
Senkinek nem kötelező az F1!
Senkinek nem kötelező az F1!
Fotó megosztása:
Az áremelést ők sem szeretik
Az áremelést ők sem szeretik
Fotó megosztása:
Sok a tennivaló
Sok a tennivaló
Fotó megosztása:
A versenyzésen is javítani kell
A versenyzésen is javítani kell
Fotó megosztása:
A privát csapatok korának vége
A privát csapatok korának vége
Fotó megosztása:
Kinevettetik magukat?
Kinevettetik magukat?
Fotó megosztása:
Ha kevés a pénz, nincs mit tenni
Ha kevés a pénz, nincs mit tenni
Fotó megosztása:
Bernie-nek az internetre kellene koncentrálnia
Bernie-nek az internetre kellene koncentrálnia
Fotó megosztása:
Mindenki átértékeli a részvételt
Mindenki átértékeli a részvételt
Fotó megosztása:
Ők irányítanának
Ők irányítanának
Fotó megosztása:
A kiadásokat vagy a fejlesztést korlátozzák?
A kiadásokat vagy a fejlesztést korlátozzák?
Fotó megosztása:
Nem lesz fejlesztés minden egyes futamra
Nem lesz fejlesztés minden egyes futamra
Fotó megosztása:
Ritkábban megy majd a szélcsatorna
Ritkábban megy majd a szélcsatorna
Fotó megosztása:
Többet ér majd a győzelem
Többet ér majd a győzelem
Fotó megosztása:
A leggyorsabb csapat jutalmat kap
A leggyorsabb csapat jutalmat kap
Fotó megosztása:
Kitalálták a jövőt
Kitalálták a jövőt
Fotó megosztása:
Készül a keretszerződés
Készül a keretszerződés
Fotó megosztása:
Állítólag elégedett
Állítólag elégedett
Fotó megosztása:
Mostantól csak a győzelem számít
Mostantól csak a győzelem számít
Fotó megosztása:
Semmibe vették őket
Semmibe vették őket
Fotó megosztása:
Mindenről tudni fogunk
Mindenről tudni fogunk
Fotó megosztása:
Alonso visszacsinálná a reformokat
Alonso visszacsinálná a reformokat
Fotó megosztása:
Esélyesként sem tetszik neki
Esélyesként sem tetszik neki
Fotó megosztása:
Tavaly nem győzött volna
Tavaly nem győzött volna
Fotó megosztása:
Állandóság kell!
Állandóság kell!
Fotó megosztása:
Neki sem tetszik
Neki sem tetszik
Fotó megosztása:
Semmibe vették őket, visszavágnak
Semmibe vették őket, visszavágnak
Fotó megosztása:
Minden és mindenki a helyére került
Minden és mindenki a helyére került
Fotó megosztása:
Ragaszkodnak a pontokhoz
Ragaszkodnak a pontokhoz
Fotó megosztása:
Elképesztő ötlet
Elképesztő ötlet
Fotó megosztása:
Esélyesként sem tetszik neki
Esélyesként sem tetszik neki
A változtatással az idény előtti tesztekre üstökösként berobbant Brawn GP versenyzője, Jenson Button igazi esélyessé vált. Ha az eddig szupergyors Brawnnal az első futamokon, amíg tart az előny, sikerül három-négy győzelmet gyűjtenie, az angol pilótának – vagy csapattársának, Rubens Barrichellónak – valós lehetőséggé válik a végső győzelem is – Button ennek ellenére nem helyesli az újítást.
„Szerintem a közönség nehezen érti majd meg, hogy hogyan lehet az egyik pilóta 60 ponttal bajnok, valaki olyan helyett, aki 100 pontot gyűjtött. Értem a dolog logikáját, de elég érdekes. Persze, ez arra ösztönöz, hogy mindig a győzelemre hajtsunk, de elég kockázatos is: kilenc futam után megnyerheti valaki a bajnokságot, és utána már fagyizhat az idényben” – mondta az angol a Gazzetta dello Sportnak.
A kétszeres világbajnok Fernando Alonso nem is a konkrét módosítások, hanem általában az állandó változások miatt bírálja a sportot felügyelő FIA-t:
Tavaly nem győzött volna
„Nem értem, hogy miért kell állandóan változtatni a szabályokon. Az ilyen döntések csak összezavarják a nézőket. A Forma-1 a csapatoknak, a szponzoroknak, a versenyzőknek, és legfőképp a rajongóknak köszönhetően több mint ötven év alatt fejlődött oda, ahol most tart, ma pedig senki véleményét nem veszi figyelembe az FIA. Nem is amiatt aggódom, hogy a döntések milyen hatással lesznek az idényre, hanem inkább azért, hogy hogyan befolyásolják majd a sport jövőjét a következő években. Remélem, hogy van lehetőség az intézkedések mielőbbi újragondolására” – írta honlapján a spanyol.
A veterán toyotás Jarno Trulli szerint is elkeserítő a helyzet:
„A Forma-1 meghalni készül, mi pedig mehetünk versenyezni valami más kategóriába. Az rendben van, hogy szeretnének minél több izgalmat nyújtani a közönségnek, de nem lenne szabad eltorzítani az F1 szellemiségét. Nagyon aggaszt a dolog” – nyilatkozta az olasz a La Stampának
A Force India német versenyzője, Adrian Sutil Alonsóhoz hasonlóan értetlenül áll az állandó szabálymódosítások előtt:
„Az az érzésem, hogy folyamatosan változnak a dolgok. Az elmúlt években mindig volt valami újítás. Úgy tűnik, hogy a Forma-1-et minden áron látványosabbá és izgalmasabbá akarják tenni, de talán jobban tennék, ha mindent hagynának úgy, ahogy van, hogy a nézők hozzászokhassanak” – mondta a pilóta a német RTL-nek.