Az FIA tegnapelőtt arról döntött, hogy a 2009-es idénytől kezdve a bajnoki cím sorsát kizárólag a győzelmek száma határozza meg. A változtatás nem aratott sikert a versenyzők körében.

A williamses Nico Rosberg Jerezben velősen fogalmazta meg a véleményét: „Micsoda hülyeség ez?!” A 2008-as bajnok, Lewis Hamilton úgy nyerte meg a címet, hogy Felipe Massánál eggyel kevesebb győzelmet aratott, azaz az új rendszer szerint a ferraris brazilé lett volna a végső diadal. Az angolt sem nyűgözte le a reform.

„Nem igazán tetszik. Szerintem annak a csapatnak kellene győznie, amelyik a legegyenletesebben teljesít” – mondta bajnok. (Hamilton egy kicsit slamposan fogalmazott, tegyük ezért hozzá, hogy a konstruktőri cím sorsa ezután is a szerzett pontok alapján dől el.)

A csapatoknak nem kell az egyenmotor
Esélyesként sem tetszik neki

Esélyesként sem tetszik neki

Esélyesként sem tetszik neki


A változtatással az idény előtti tesztekre üstökösként berobbant Brawn GP versenyzője, Jenson Button igazi esélyessé vált. Ha az eddig szupergyors Brawnnal az első futamokon, amíg tart az előny, sikerül három-négy győzelmet gyűjtenie, az angol pilótának – vagy csapattársának, Rubens Barrichellónak – valós lehetőséggé válik a végső győzelem is – Button ennek ellenére nem helyesli az újítást.

„Szerintem a közönség nehezen érti majd meg, hogy hogyan lehet az egyik pilóta 60 ponttal bajnok, valaki olyan helyett, aki 100 pontot gyűjtött. Értem a dolog logikáját, de elég érdekes. Persze, ez arra ösztönöz, hogy mindig a győzelemre hajtsunk, de elég kockázatos is: kilenc futam után megnyerheti valaki a bajnokságot, és utána már fagyizhat az idényben” – mondta az angol a Gazzetta dello Sportnak.

A kétszeres világbajnok Fernando Alonso nem is a konkrét módosítások, hanem általában az állandó változások miatt bírálja a sportot felügyelő FIA-t:

Tavaly nem győzött volna

Tavaly nem győzött volna

Tavaly nem győzött volna


„Nem értem, hogy miért kell állandóan változtatni a szabályokon. Az ilyen döntések csak összezavarják a nézőket. A Forma-1 a csapatoknak, a szponzoroknak, a versenyzőknek, és legfőképp a rajongóknak köszönhetően több mint ötven év alatt fejlődött oda, ahol most tart, ma pedig senki véleményét nem veszi figyelembe az FIA. Nem is amiatt aggódom, hogy a döntések milyen hatással lesznek az idényre, hanem inkább azért, hogy hogyan befolyásolják majd a sport jövőjét a következő években. Remélem, hogy van lehetőség az intézkedések mielőbbi újragondolására” – írta honlapján a spanyol.

A veterán toyotás Jarno Trulli szerint is elkeserítő a helyzet:

„A Forma-1 meghalni készül, mi pedig mehetünk versenyezni valami más kategóriába. Az rendben van, hogy szeretnének minél több izgalmat nyújtani a közönségnek, de nem lenne szabad eltorzítani az F1 szellemiségét. Nagyon aggaszt a dolog” – nyilatkozta az olasz a La Stampának

A Force India német versenyzője, Adrian Sutil Alonsóhoz hasonlóan értetlenül áll az állandó szabálymódosítások előtt:

„Az az érzésem, hogy folyamatosan változnak a dolgok. Az elmúlt években mindig volt valami újítás. Úgy tűnik, hogy a Forma-1-et minden áron látványosabbá és izgalmasabbá akarják tenni, de talán jobban tennék, ha mindent hagynának úgy, ahogy van, hogy a nézők hozzászokhassanak” – mondta a pilóta a német RTL-nek.