Fernando Alonso úgy gondolja, hogy a 2010-re a futamok alatti tankolás betiltása miatt alaposan megnőtt benzintankok és a bennük lévő, külső szemlélő számára ismeretlen mennyiség miatt az idei téli tesztek eredményei semmit nem mondanak majd az erőviszonyokról.
„Szerintem vakon tesztelünk majd, mert annyi üzemanyag kerülhet az autóba, hogy gyakorlatilag lehetetlen, hogy a csapatok ugyanavval a mennyiséggel küldjék pályára az autót. Lehet, hogy néha három másodperc is lesz a különbség, de nem lehet örülni, mert nem tudhatjuk, a többiek mit csinálnak. Lehetünk akár utolsók is, de ez nem jelent majd semmit. Csak a saját munkánkra kell koncentrálnunk, a lényeg, hogy azzal elégedettek legyünk” – mondta a spanyol.
Alonso bízik benne, hogy a teszteken jól haladnak majd, és a szezonnyitóra már összeáll a csomag:
„Biztos vagyok benne, hogy az első versenyekre már magabiztosak lehetünk, mert a csapat képes a lehető legrövidebb idő alatt a legjobbá tenni az autót. Megnézik, hogy megy az autó, és a mi stílusunkhoz igazítják majd. Az első teszt máris jó mérce lesz, már az első nap képet kap az ember róla, hogy jól érzi-e magát az autóban.”
Mivel a rossz idő miatt a Ferrari kénytelen volt lefújni az F10-es múlt csütörtökre tervezett első köreit, így a csapat átalakította a tesztbeosztást, az új autót ma és holnap is Felipe Massa vezeti. A brazil azért kap két napot, hogy a lehető legalaposabb összehasonlítást adhassa a tavalyi autóval szerzett tapasztalatai és az F10-es között. Alonso szerdán ül először a Ferrariba.
Olasz spekulációk szerint egyébként nem sikerült egészen úgy az F10-es, mint eredetileg várták, és Maranellóban már a B verzión dolgoznak. Ahogy a csapatfőnök, Stefano Domenicali is többször elmondta már, úgy Alonso is arra figyelmeztet, hogy az esetleges gyenge kezdés nem a világ vége.
„Igyekszünk sikereket elérni idén, de ha az elején nem is leszünk a csúcson, nem gond, 19 futamból áll a szezon” – mondta a kétszeres világbajnok.