Tulajdonképpen a várt döntést hozta az FIA fellebbviteli bírósága szerdán, a stewardok által korábban többször is szabályosnak ítélt diffúzorokról a legfelsőbb fórum is kimondta, hogy az előírásoknak megfelelően készültek. Véleménye mindenkinek van, a Brawn, a Williams és a Toyota örül, a rivális istállók viszont bosszankodnak.
Mario Theissen, a BMW sportigazgatója elfogadja ugyan a határozatot, de szerinte az FIA szembemegy a korábban megfogalmazott célokkal. „Most már világosan látunk az előírásokkal kapcsolatban” – fogalmazott Theissen. „Meg kell jegyeznem ugyanakkor, hogy a döntés nyomán nem teljesülnek az új szabályokkal megfogalmazott korábbi célok, az eddig vitatott diffúzorok nem segítik elő a leszorítóerő és a kanyarsebesség csökkentését. Az előzés nem lesz egyszerűbb, ráadásul hét csapatnak most komoly összegeket kell áldoznia az autók átalakítására.”
A BMW és a Renault is fejleszti már az új diffúzort, de nagy lendülettel vetette bele magát a munkába Adrian Newey, a Red Bull főtervezője is. Newey el sem utazott a csapattal Sanghajba, hogy a lehető leghamarabb elkészüljön az alkatrésszel. „Már dolgozunk az új megoldáson” – árulta el Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója. „Amint a döntés hivatalossá vált, Adrian lemondta sanghaji repülőjegyét, egész hétvégén a gyárban dolgozik majd. Ha minden a tervek szerint megy, az ‘új’ autó Monacóra készül el.” Marko bosszankodott az ítélet miatt, mert szavai szerint a Red Bull is bemutatott a most szabályosnak ítélt diffúzorokhoz hasonló megoldást a szezon előtt, ám azt illegálisnak nyilvánították.
Nico Rosberg úgy véli, a döntés kedvezményezettjei, vagyis a Williams, a Brawn és a Toyota továbbra is előnyben maradnak a többiekkel szemben, az új diffúzorok kialakítása ugyanis időigényes. „Hónapokig fog tartani, mire sikerül úgy átalakítani autóikat, hogy az jól működjön együtt az új diffúzorokkal” – vélekedett Rosberg a riválisokról. „Ez a munka időigényes, nem tény és nem egyértelmű, hogy ettől gyorsabbak az autók, sokat kell dolgozni ezért.”
Hasonló véleményen van a Renault kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso is. „Tény, hogy három csapat jelenleg a mezőny előtt jár, idő kell ahhoz, hogy utolérjük őket” – mondta a spanyol pilóta. „Nem úgy mennek a dolgok, hogy a diffúzor vagy bármilyen más alkatrész lecserélésével rögtön gyorsabb lesz az autó, az egész konstrukciót át kell tervezni, az első vezetőszárnytól kezdve. A levegőnek teljesen más úton kell eljutnia az autó hátuljáig, ez a munka hónapokig tart és rettentő pénzigényes. Nemcsak a diffúzor a kérdés, az autó tervezéséhez is teljesen más szemlélettel kell közelíteni.”