Nem akármilyen rendezvénnyel készülnek a Forma-1 Magyar Nagydíj hazai szervezői, az immár szokásos, Magyarországot és a futamot reklámozó F1-es parádé elköltözik Mogyoródról. Jövő hét csütörtökön a Balaton partján tűnnek majd fel a versenyautók.
Egy utcai bemutató keretében a Red Bull és a Toro Rosso csapatok versenyautói a tihanyi apátságból indulva lehajtanak a kikötőig. Ott már várja őket majd egy komp, amellyel szépen áthajóznak Siófokra, ahol a tovább folytatják a száguldást. Palik László – aki Gerhard Berger és a Red Bull-tesztpilóta, Sebastien Buemi mellett vezet majd autót – a vezess.hu kérdésére elmondta, elsősorban a siófoki részt ajánlja nézőknek, miután a Balaton északi parti helyszínét a fotósok és tévések számára találták ki. A csodás látvány ugyanis sok millió tévénézőhöz juthat el a világban, ezzel is reklámozva Magyarországot.
„A Balaton tulajdonképpen nem más, mint a magyar turisztika zászlóshajója A magyar sportturisztika zászlóshajója pedig a Forma-1. A kettő találkozása nagyszerű” – mondta ezzel kapcsolatban a Magyar Nagydíj – stílusosan egy hajón tartott – hivatalos sajtótájékoztatóján Gyenesei István önkormányzati- és területfejlesztési miniszter ma délelőtt. A miniszter beszámolt arról is, hogy már csak minimális munkára van szükség, hogy a Hungaroring jelenleg 2011-ig élő szerződését meghosszabbítsák.
Persze a nézők addig sem fognak unatkozni, amíg az autók áthajóznak a Balatonon, hiszen ez idő alatt a Red Bull Team illetve a Magyar Honvédség légi járművei szórakoztatják majd őket. Egy egyelőre titkos meglepetéssel is készülnek a szervezők, amelyről annyit tudni, hogy repülős lesz, és szerepel benne Bochkor Gábor is.
Idén még több szurkolót várnak a futamra
„A világbajnokság rendkívül érdekesen alakul, annyi pilóta esélyes még, mint soha eddig. Ez nagyon jót tesz a versenynek, de jót tesz a jegyeladásoknak is, miután Robert Kubica kitűnő szereplése sok lengyel szurkolót vonz hazánkba” – mondta el Frank Tamás, a Hungaroring Sport Zrt. alelnöke majd hozzátette, ebben szerepe van a lengyel televízióban futó promóciós anyagoknak is. Összességében 25 ezer lengyel szurkolóra számítanak a szervezők.
Azt már Gerstl Péter, a jegyértékesítést végző Ostermann Kft. ügyvezető igazgatója árulta el kérdésünkre, hogy jelenleg a tavalyihoz képest időarányosan 25 százalékkal jobban állnak az eladások, reményeik szerint ez a növekmény a futam hétvégéjéig megmarad, így a tavalyi 200 ezres látogatószámot is sikerül felülmúlni.
Újabb felújítások a pályán
A várhatóan rekordnagyságú bevételre szükség is lesz, mert sokat költöttek a pályára idén. Egymilliárd forintos hitelből megújult a paddock-rész, miután a csapatok egyre több helyet igényelnek az immár többszintes épületeiknek és kamionjaiknak. A 2500 négyzetméteres terület bővítése mellett új elérési út és további 12 „garázs” épült.
Ezen túlmenően magán a pályán is változtattak az FIA új – az autók lelassítását célzó – előírásainak megfelelően. Egyfelől a 6-os 7-es kanyarokban található sikánban új rázókövet építettek, másfelől a célegyenes ráfordító kanyarjának kijáratában műfüvet helyeztek el. A rázókő érdekessége, hogy magasabb, mint az F1-es autók alja és a föld közötti távolság, így ha nem kerülik el – ahogy az FIA szeretné – látványos ugratások színesítik majd a 23. Forma-1-es Magyar Nagydíjat.
A 23. Magyar Nagydíj lesz
2002 óta minden évben új bajnoka van a Magyar Nagydíjnak. Sorrendben Barrichello, Alonso, Schumacher, Räikkönen, Button és legutóbb Hamilton tudtak itt nyerni. A mogyoródi futamok 22 éves történetében egyébként mindössze 12-en állhattak a dobogó csúcsára.
Michael Schumacher 4 győzelemmel a csúcstartó, Ayrton Senna 3 elsőségével a második. A jelenlegi mezőnyből 6-an nyertek már, de Nelson Piquet esetében csak névegyezésről van szó természetesen.