Forróságra számítanak
Forróságra számítanak
Fotó megosztása:
Újra szuperlággyal köröznek majd
Újra szuperlággyal köröznek majd
Fotó megosztása:
Minden jobb lesz minta nélkül!
Minden jobb lesz minta nélkül!
Fotó megosztása:
1997 óta most először nem lesz minta
1997 óta most először nem lesz minta
Fotó megosztása:
2010-ig egyedül a porondon
2010-ig egyedül a porondon
Fotó megosztása:
Trulli már holnap váltana
Trulli már holnap váltana
Fotó megosztása:
A GP2-ben is slickeket használnak
A GP2-ben is slickeket használnak
Fotó megosztása:
Baleset lehet a paplanok nélkül!
Baleset lehet a paplanok nélkül!
Fotó megosztása:
Idén már ezeket is megjelölik
Idén már ezeket is megjelölik
Fotó megosztása:
Fehér csík helyett ez jöhet jövőre
Fehér csík helyett ez jöhet jövőre
Fotó megosztása:
Paplanok nélkül baj lesz
Paplanok nélkül baj lesz
Fotó megosztása:
Legközelebb jobb lesz
Legközelebb jobb lesz
Fotó megosztása:
Maradnak a paplanok
Maradnak a paplanok
Fotó megosztása:
A bajnok elégedetlen
A bajnok elégedetlen
Fotó megosztása:
Közös ünnep
Közös ünnep
Fotó megosztása:
Van mire büszkének lenni
Van mire büszkének lenni
Fotó megosztása:
Jól kitalálták...?
Jól kitalálták...?
Fotó megosztása:
Lesz még teszt
Lesz még teszt
Fotó megosztása:
A slickek a raktárban maradtak
A slickek a raktárban maradtak
Fotó megosztása:
Hogy mutat majd a piros Ferrarin?
Hogy mutat majd a piros Ferrarin?
Fotó megosztása:
A keverékeken is változtattak
A keverékeken is változtattak
Fotó megosztása:
Idén erre kell figyelni
Idén erre kell figyelni
Fotó megosztása:
Jövőre újra így nézhetnek ki a gumik
Jövőre újra így nézhetnek ki a gumik
Fotó megosztása:
Vajon megint szenvednek majd a csapatok?
Vajon megint szenvednek majd a csapatok?
Fotó megosztása:
Vajon megint szenvednek majd a csapatok?
A sepangi pálya hagyományosan nagy fejtörést okoz a Bridgestone mérnökeinek, az abroncsoknak egyenesekben és éles kanyarokban is helyt kell állniuk. Malajziában a két hosszú egyenest lassítók követik, amelyek erős fékezést igényelnek, a gumik ennélfogva nagy terhelésnek vannak kitéve.
A két kemény féktávos forduló mellett változatos kanyarok tarkítják a ringet, ezeken különböző tempóval kell átmenni, úgyhogy összességében végig nagy terhelést kell bírniuk az abroncsoknak. Az aszfaltcsík sajátosságai mellett az időjárás sem könnyíti meg a mérnökök dolgát, az esetleges forróság is jelentősen igénybe veszi a gumikat, továbbá készülni kell esőre is.
A körülményekre tekintettel a japán gyártó úgy döntött, hogy a kemény és lágy keveréket viszi el a futamra. A slick gumik előtti korszakban a Bridgestone a kemény és közepes keverékeket szállította, az idei verseny így mindenképp különbözik majd a tavalyitól.
A Maláj Nagydíj abból a szempontból is premiert jelent, hogy a csapatok az aktuális kemény abroncsokat most először próbálhatják ki: a keveréket jelentősen továbbfejlesztették és picit lágyították ahhoz képest, amely a téli teszteken állt az istállók rendelkezésére. A Bridgestone felhívta a pilóták figyelmét arra, hogy az extrém kopás elkerülése érdekében lehetőleg kerüljék a kerekek blokkolását fékezésnél.