A Nemzetközi Automobil Szövetség abban a reményben alakította át jelentősen a Forma-1-es autók 2009-es megjelenését, hogy több lesz az előzés és jelentősen nő az izgalmi faktor. A módosítások azonban csak részben váltak be, több lett ugyan az előzés, de nem lényegesen, Ross Brawn szerint ezért további szabályváltoztatásokra van szükség.
„Hiába jöttek vissza a slick gumik, továbbra is úgy gondolom, hogy a mechanikai és aerodinamikai tapadás arányát nézve rossz úton indultunk el” – nyilatkozta Brawn. „Azt hiszem, túl nagy a szerepe az aerodinamikának és kevesebb a gumiknak, ezen kellene változtatni.”
„Olyan autókat akarunk, amelyek mechanikai tapadása kimagasló, ugyanakkor az aerodinamika szerepét drasztikusan csökkenteni kell. Ugyan a mai autók is jobbak, mint a tavalyiak, de csak ezekkel a módosításokkal tudnak még hatékonyabban és látványosabban csatázni egymással a versenyzők.”
Az aerodinamika térhódításában éppenséggel a Brawn is kulcsszereplő volt a dupla diffúzorral, ám a csapatfőnök szerint az FIA már korábban elrontott mindent. „Nagyon drámai változásokat akart az FIA, az ellenállás viszont túl nagy volt. És a szövetség engedett” – magyarázta Brawn. Szavai egybecsengenek a technikai konzultáns Tony Purnellével, aki korábban úgy fogalmazott, hogy az FIA nem volt elég bátor, így a változtatások a kelleténél konzervatívabbnak bizonyultak.
„Sok elmélet van, de a gyakorlatba nehéz átültetni őket” – ismerte el azért Brawn, hogy nem lesz egyszerű mindenkinek megfelelő szabályokat alkotni.