A Honda a jövő évi szabályváltozásokat kihasználva szeretne az élre ugrani, a jelentős szabályváltozások miatt gyakorlatilag mindenki tiszta lappal indul, ők pedig a 2008-as idényt gyakorlatilag fel is áldozták a 2009-es fejlesztések javára. A csapat akár meglepetést is okozhat a következő évben, a csapatigazgató, Nick Fry szerint emiatt pedig számos jelentkező akad a pilótaállásokra. A mostani két versenyző, Jenson Button és Rubens Barrichello szerződése is lejár idén, lehet, hogy le is cserélik őket.

„Teljesen nyíltan gondolkodunk a kérdésről, és ezt a versenyzőink is tudják. Amikor egy ilyen technikai guru a csapatfőnök, mint Ross Brawn, akkor egyértelműen vonzóbb a csapatunk, és a szabályváltozások miatt nagy lehetőség előtt állunk a jövő évben. Reméljük, hogy élni is tudunk vele. Ajánlatokban nincs hiány” – nyilatkozta Fry.

Érzésre jobb, köridőben sehol nincs
Fry szerint nagyon kapós a csapat

Fry szerint nagyon kapós a csapat

Fry szerint nagyon kapós a csapat


A Honda-vezér az amerikai IndyCar-ban tavasszal futamgyőzelmet szerző női pilóta, Danica Patrick és a Honda viszonyát is tisztázta. Patrick diadala után felmerült, hogy az IRL motorszállítójaként is működő Honda F1-es csapata tesztlehetőséget adhatna a versenyzőnőnek, majd a Kanadai Nagydíj hétvégéjén a sajtó már biztos dologként tudósított a tesztről. Akkor Fry cáfolta, hogy ilyet mondott volna, most pedig bővebben is kifejtette a helyzetet.

„Mi valójában annyit mondtunk, hogy ha Danica szeretné vezetni az autónkat valamikor év végén, akkor mi teljesen nyitottak vagyunk erre. De Danica eddig még nem jelentkezett. Az ajtó azonban nyitva áll, ha érdekli a dolog.”  

A 26 éves versenyzőnő korábban azt mondta a lehetőségről, hogy csakis akkor érdekelné a teszt, ha nem csak marketingfogás lenne az egész. Fry egyetért ezzel, és úgy gondolja, hogy ha sor kerül az eseményre, akkor azt komolyan, legalább két napig kellene csinálni.

Patrick jöhet, ha akar

Patrick jöhet, ha akar

Patrick jöhet, ha akar


„Az ilyesmi túl drága ahhoz, hogy csak a szórakozás kedvéért csináljuk. Azt hiszem, első lépésként az lenne a legjobb, ha megtudnánk, hogy neki teszik-e, és megismerné a csapatot, és mi is felmérhetnénk, hogy mennyire jó. Egy egyszeri alaklom erre nem is lenne elég. Még egy tapasztalt versenyzővel is jobb kétszer tesztelni, az első nap kiismeri az autót, a rendszerek működését, a nehézségi erőket, a fékezést. Az első nap a felfedezésé, a második napon lehet igazán belemerülni a munkába.”