A két héttel ezelőtti Brazil Nagydíjon a David Coulthard 15 éves Forma-1-es karriert zárt le, amely során 13 futamgyőzelmet, 62 dobogós helyezést szerzett, és 535 összegyűjtött pontjával Michael Schumacher, Alain Prost és Ayrton Senna mögött minden idők negyedik legeredményesebb versenyzője lett.
A skót pilóta 1994-től összesen hét csapattársat fogyasztott el: a Williamsnél Damon Hill partnere volt, a McLarennél 1996 és 2001 között hat évet töltött el Mika Häkkinennel, őt követte a másik finn, Kimi Räikkönen, majd a Red Bullnál Christian Klien, Vitantonio Liuzzi, Robert Dornboos és végül Mark Webber oldalán versenyzett.
„A leghosszabb ideig Mika Häkkinen volt a csapattársam. És már csak ezért is, ő volt a legjobb. Mika nagyon furcsa alkat volt, nagyon tehetséges, nagyon gyors volt, de egyben ő volt a legtisztább autóversenyző is. Az autón kívül takarékon égett, nem folyt bele a politikába, távol tartotta magát mindentől – csak tartalékolta az erejét, vezetett és hazament” – jellemezte az 1998-as és 1999-es világbajnokot DC.
„Damon Hill volt az első F1-es csapattársam, de a kettőnk élete nagyon más korszakában tartott. Tíz évvel idősebb volt nálam, épp a csúcsra tört, és pedig épp csak akkor kaptam az első lehetőségemet – nem nagyon ismertük egymást. Összességében egyetlen csapattársammal sem volt igazán rossz kapcsolatom” – mondta a The Sunnak Coulthard.
2000, Magny Cours – DC az egyezményes ujj-jelzéssel üzen Schuminak
A skót pályafutása legjobb versenyének a 2000-es franciaországi győzelmét tartja, amikor mindkét Ferrarit sikerült megelőznie, még a szokás szerint „akadékos” Schumachert is. A legnagyobb balesete a 2000-es repülőszerencsétlensége volt, amelyben magángépe első és másodpilótája is meghalt pár nappal a Spanyol Nagydíj előtt.
„Akkor leltárt készítettem, próbáltam helyretenni az életemet és a karrieremet, rájönni, hogy akarom-e folytatni a versenyzést, ami értelemszerűen sok repüléssel jár. De szerettem a versenyzést, így folytattam, most meg itt vagyunk nyolc évvel és néhány győzelemmel később.”
Coulthard karrierje egyik legrosszabb versenyének épp az utolsót, a két héttel ezelőtti Brazil Nagydíjat élte meg, ahol az első kanyarban kiesett:
„Természetesen nagyon csalódott voltam, mert szerettem volna utoljára látni a kockás zászlót, miután kiélvezem mind a 70 kört. Sajnos a versenyzés néha kegyetlen, ahogy a sport általában. Elkeserítő befejezés volt, de volt már pár hullámvölgyem a pályám alatt.”