Az Olasz Nagydíj szabadedzései, Räikkönen szerződése, és Lewis Hamilton ügyes-bajos dolgain kívül is akadt még néhány említésre méltó dolog az F1 világában, ezeket gyűjtöttük csokorba.
Amint az már köztudott, a Red Bull-os David Coulthard 15 F1-es szezon után az év végén visszavonul. A csapat az utolsó európai futamon, Monzában a 37 éves pilóta pályafutásának megünneplésére kiállítást és partit szervezett. A búcsúbulira csütörtök este a Red Bull Energy Station nevű óriás motorhome-jában került sor, ahol természetesen a kollégák is mind megjelentek.
„Fantasztikus éveim voltak, és egyetlen pillanatot sem hagynék ki. Megtiszteltetés, hogy ennyien eljöttek, hogy megnézzék az életművemet” – mondta meghatottan a skót veterán.
Coulthard az állítólagos idő előtti távozásáról is beszélt: „Nem ez az utolsó futamom. Befejezem az idényt, még ha ti mást is szeretnétek” – viccelődött. „Csak Brazília után lesz tényleg vége.”
A Red Bull másik pilótájához, Mark Webberhez kapcsolódó hír, hogy az ausztrál versenyző autójának motorját a csapat kicserélte. A cserére nem meghibásodás miatt került sor, a mindössze biztosra akartak menni a motorgyilkos monzai pályán. Mivel Webbernek ez az első motorcseréje ebben az évben, így az ausztrál az idén életbe lépett szabályoknak megfelelően nem kap 10 helyes rajtbüntetést.
Coulthardhoz hasonlóan a Williamsnél is ünnepelnek, a csapat ugyanis 1978-as fennállása óta az 500. versenyhétvégéjét kezdte meg Monzában – ennél több futamot csak a McLaren és a Ferrari tudhat maga mögött. Sajnos a gyenge autó miatt nem valószínű, hogy egy jó eredménnyel sikerül majd feltenni a koronát a jubileumra.
A mezőny legfiatalabb csapata, a Force India jó formában van, legalábbis ami Adrian Sutil edzésteljesítményét illeti. Bár Sutil veterán csapattársa, Giancarlo Fisichella eddig nem ragyogott, az olasz azért még nem akar Coultharddal tartani, szeretne jövőre is szerződést kapni:
„Úgy gondolom, hogy közel járunk a Force Indiá-val a jövő évi szerződésem megkötéséhez. Nehéz idényem volt, az eredmények elmaradtak a várakozásoktól, de a hangulat nagyon jó, keményen dolgozunk, és sikerült is előrelépnünk. Jól érzem magam, azt hiszem, a csapat is elégedett velem, biztosan együtt dolgozhatunk jövőre is” – nyilatkozta a már 207 futamot teljesített olasz Monzában.
Tovább is van, mondjuk még?
A Honda a 2007-es autója bemutatásakor nagy feltűnést keltett, ugyanis a mezőnyben egyedülikén szponzori logók és reklámfeliratok nélküli F1-est lepleztek le, amelyre csak a Föld képét festették fel. A festés ugyan változott 2008-ra de a reklámnélküliség idén is megmaradt, azonban lehet, hogy ez jövőre megváltozik, távozott ugyanis a csapattól Otmar Szafnauer, aki az FIA-val való kapcsolattartás és egyéb vezetői feladatok mellett a marketingért és a Föld-koncepcióért is felelős volt. A búcsút a csapatfőnök, Ross Brawn azzal indokolta, hogy miután átvette Szafnauer feladatköreinek jó részét, neki tulajdonképpen nem maradt munkája.
A Hamilton-ügyről sokan sokfélét nyilatkoztak az elmúlt héten, többek között a Renault technikai igazgatója, Pat Symonds is. Az angol szakember kiállt a mclarenes pilóta mellett, szabályosnak nevezve Hamilton előzését, és rossznak minősítve a büntetést. A Renault-nál nem vehették jó néven a dolgot, ugyanis ma közleményben tudatták mindenkivel, hogy Symonds csakis magánemberként fogalmazta meg véleményét, és nem a csapat álláspontját közölte.
Hamilton, aki tegnap újságírói kérdésre beszélt a Belgiumban történtekről, elég érdekesen nyilatkozott, ugyanis töketlennek minősítette Kimi Räikkönent, és leszólta a világbajnok vezetési stílusát. Raikkönen nem vette magára, de a BMW-s Robert Kubica megdöbbent a dolgon, amikor tudomást szerzett róla:
„Komolyan ezt mondta?! El sem tudom hinni! Minden pilótának alapvető tisztelettel kellene kezelnie a többieket” – nyilatkozta Kubica, aki egyébként sem nagy rajongója Hamilton stílusának.