Igazi Red Bull-csatát hozott a Forma-1-es csapatok barcelonai tesztsorozatának második napja, ami nem véletlen, a fiúk az állásukért hajtanak. No nem a Toro Rossóval idén brillírozó Sebastian Vettel, ő már „új csapata” a Red Bull versenygépét hajtotta. A fiatal német rögtön bizonyított is, ő volt az egyetlen, aki 1 perc 20-nál gyorsabban teljesített kört a katalán versenypályán, így hozta az első helyet. Még az sem vetette vissza, hogy egyszer el kellett oltani a kigyulladó fékeit.
Mögötte viszont valódi helyosztó zajlott, három Toro Rossós sorakozik az eredménylistán. A legjobb a tegnapi első, Takuma Sato lett, mindössze 17 ezreddel megverve azt a Sebastien Bourdaist, akinek a helyére pályázik. A negyedik Sebastien Buemi volt, aki szintén eséllyel indul a Red Bull kiscsapatának versenyzői állásáért.
„Nagyon élveztem a tesztet, jó volt újra az autóban. Az versenyautó remek, és jó érzés vezetni” – mondta Sato. „A szeptemberi teszt kissé kiábrándító volt, csak 3 órát vezethettem, mert délután esett. Ez a teszt viszont nagyszerű volt, 7 hónapja most elsőször vezethettem egész nap, 200 kört tettem meg.”
Igazi érdekesség volt ma, hogy a McLaren átengedte új klienséhez a Force Indiához a tesztpilótáját, Pedro de la Rosát. A spanyol sem tudott csodát tenni, az utolsó helyen zárt a vélhetően már némi McLaren-technikával is felvértezett autóval.
Ám az ő ezüstnyila sem maradt munka nélkül, mert a csapat másik tesztelője Gery Paffett, miután a KERS-szel szerelt McLarenben meghibásodott az olajnyomás, átpattant abba, egészen az ötödik helyig kormányozva azt.
A Ferrarinál két eltérő programon dolgoztak a két autóval. Luca Badoer megbízhatósági vizsgálatokat végzett a motoron – jövőre már 3 versenyt kell kibírnia – és a sebességváltón, ezért 131 kört mehetett. Marc Gené viszont a 2009-es beállításokról és a gumikról gyűjtött adatokat.
„Megszabadultunk annyi légterelőtől, amennyitől csak lehetséges, hogy szimuláljuk a 2009-es leszorítóerőt, de a lényeg az új gumikon van. Nem tudom egyértelműen összehasonlítani őket, de úgy tűnik a nagyobb tapadás kompenzálja a kisebb leszorító erőt” – mondta Gené, akinek a tesztkorlátozás miatt csak 31 kör jutott.
Robert Kubica is úgy véli nem lesznek lassabbak jövőre az autók, aki tudhatja, mit beszél, hiszen a leginkább 2009-es versenygéppel tesztel. Véleményét az is alátámasztja, hogy a lengyel a hatodik leggyorsabb volt ma.
# | Pilóta | Csapat | Idő | Kör |
1. | Vettel | Red Bull-Renault | 1:19.751 | 70 |
2. | Sato | Toro Rosso-Ferrari | 1:20.017 | 79 |
3. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:20.034 | 48 |
4. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:20.223 | 99 |
5. | Paffett | McLaren-Mercedes | 1:21.340 | 31 |
6. | Kubica | BMW-sauber | 1:21.521 | 76 |
7. | Rosberg | Williams-Toyota | 1:21.525 | 113 |
8. | Button | Honda | 1:21.770 | 110 |
9. | Sutil | Force India-Ferrari | 1:22.073 | 58 |
10. | Di Grassi | Honda | 1:22.283 | 110 |
11. | Piquet | Renault | 1:22.348 | 85 |
12. | Badoer | Ferrari | 1:22.425 | 127 |
13. | Gene | Ferrari | 1:22.772 | 31 |
14. | Heidfeld | BMW-Sauber | 1:22.945 | 81 |
15. | Van der Garde | Renault | 1:23.250 | 37 |
16. | De la Rosa | Force India-Ferrari | 1:23.499 | 86 |