A szezonzáró után a Bridgestone bejelentette, hogy nem hosszabbítja meg kizárólagos gumiszállítói szerződését a nemzetközi szövetséggel, 2010 végén kiszáll a Forma-1-ből. A japán gyár az FIA 2008-2010-ig szóló tenderét nyerte meg, stratégiája átalakítása miatt azonban ezen túlmenően nem érdekli a Forma-1.
Máris elindultak a találgatások, hogy ki léphet a Bridgestone helyére, a Michelin és a Goodyear neve kapásból felmerült. Csakhogy mindkét gyártó azonnal jelezte, hogy egyelőre nem tervezi a visszatérést, a franciák és az amerikaiak részéről is szóvivő közölte a pillanatnyi álláspontot.
A Michelin nem éppen szép emlékekkel távozott a Forma-1-ből, az FIA illetékeseivel sem jött ki a legjobban, így érthető, hogy egyelőre nem akarja felülvizsgálni a gumiháború végén hozott döntését. A Goodyear három sikeres évtized után szállt ki 1998-ban, jelenleg nem is tervezi az újrázást.
„Ugyanakkor folyamatosan elemezzük lehetőségeinket, minden esetben olyan döntést hozunk, amely megfelel a gyár érdekeinek” – jelezte Ed Markey, hogy a Goodyear még meggondolhatja magát.
A Pirelli a riválisaihoz hasonlóan nem kíván foglalkozni a Forma-1-gyel. „A Pirelli F1-gyel kapcsolatos álláspontja nem változott: a cég inkább olyan versenygumikat fejleszt, amelyek közúti használatra is alkalmasak” – közölte az olasz gyártó szóvivője.
A Kumho és a Yokohama korábban már szintén érdeklődött a Forma-1 iránt, talán valamelyikük most is képbe kerülhet.