V12, V10, V8, a végén már csak  V4 lesz!

Pihenni is kell valamikor

Pihenni is kell valamikor

A Forma-1-es csapatok a jövő évi versenynaptár átrendezésén dolgoznak, ugyanis a mostani tervek szerint 2009-ben nem lesz háromhetes nyári szünet a versenyek között, március végétől november közepéig folyamatosan zajlanak majd a futamok.

A McLaren főnöke, Ron Dennis nemrég már elárulta, hogy náluk a futamokra utazó személyzet váltogatásával igyekeznek enyhíteni a feszített tempón.

„A szünet alapvető fontosságú az utazó alkalmazottaknak. Nem tölthetnek sok időt a családjukkal, de így legalább egyszer van alkalmuk elvonulni egy hétre a gyártól, az irodától. Kulcsfontosságú a dolgozók motivációjához, de a mostani naptár nagyon nehéznek látszik. Az emberek váltogatásával könnyítünk majd a helyzeten. Senkitől nem várhatjuk el, hogy végigdolgozza az egész idényt.”

A személyzet rotálásával járó magas költségek miatt azonban a csapatok Valenciában arról állapodtak meg, hogy mégis jobb lenne valahogy beiktatni egy szünetet a versenynaptár átrendezésével.

„Elég nagy szünet van az idény elején, nyári szünet pedig nincsen. Alaposan meg kellene tárgyalnunk a naptár optimalizálását, hogy csökkentsük a csapatok terheit” – mondta a Toyota főnöke, John Howett.

Mivel az Ausztrál Nagydíj kimondottan késői, március 29-i dátumának előrehozását Bernie Ecclestone a televíziós nézettségi szempontokra hivatkozva megtorpedózta, így a Német, a Magyar és a Török Nagydíj időpontján változtatnának. Az egyik lehetséges forgatókönyv szerint a nürburgringi és a hungaroringi verseny egy hét különbséggel követné egymást július 12-én és 19-én, ugyanennyi idővel előbbre költözhetne a Török Nagydíj augusztus 2-ra, és így három hét szünet nyílna az augusztus végi Európa Nagydíj előtt.