A Red Bull Racing a kínai futamgyőzelem ellenére sem sieti el a Renault-val kötött és idén lejáró motorszállítói szerződés meghosszabbítását. Úgy tudni, hogy a csapatfőnök, Christian Horner előrehaladott tárgyalásokat folytat a Mercedesszel.

„Nagyon korai még a jövő évi motorokról beszélni. Remélhetőleg a Renault akkor is itt lesz majd. A motor jól teljesít, és a tavaly év végén engedélyezett felzárkóztató fejlesztés után a többi erőforrással egy szinten van. Talán még mindig a Mercedes a legerősebb, de nem hiszem, hogy a Renault le lenne maradva másokhoz képest” – nyilatkozta az angol szakember az Autosportnak.

Ha a Red Bull a Mercedesre szeretne váltani, a stuttgarti gyártónak a Brawnt kellene ejtenie jövőre, hiszen már így is csak az FIA külön engedélyével láthat el kettő helyett három csapatot erőforrásokkal, és a McLarenben bírt 40 százalékos tulajdonrész és a Force Indiával kötött sokrétű és hosszú távú együttműködési megállapodás miatt az utóbbi két alakulatot semmiképpen sem hagyhatja el.

A háromágú csillag csak a McLarennek jár - de meddig?
Megtetszett a Brawn példája

Megtetszett a Brawn példája

Megtetszett a Brawn példája


A Red Bull-főnök hangsúlyozta, a döntést akár nagyon későn is meghozhatják: „Amint Ross Brawn bizonyította, az utolsó pillanatban is lehet motort váltani – manapság elég egyszerű blokkokról van szó” – utalt az eredetileg Honda-erőforrás köré tervezett Brawn-autó januárban kezdett átalakítására Horner.

Komoly kérdés egyébként, hogy a Mercedes milyen szerepet vállal az F1-ben a jövőben, ugyanis a stuttgarti vezetés éves értékelésén felmerült a sport elhagyása, de legalábbis a szerepvállalás csökkentése.

„A Daimler célja, hogy a Mercedes az élen járjon a zöld technológiák terén. Vajon passzol ehhez a Forma-1? Nem lenne jobb üzenet a sport elhagyása, és a nem szennyező hajtásokra való koncentrálás?” – mondta a Stuttgarter Zeitungnak a cég igazgatótanácsi tagja, Helmut Lense.