Romain Grosjean autójába beszerelik a hatodik belső égésű motort, turbófeltöltőt és MGU-H-t (hőenergiájú motorgenerátor) az Abu-Dzabi Nagydíjon, a francia versenyző emiatt húszhelyes rajtbüntetéssel számolhat. A szabályok minden egységből maximum öt felhasználását teszik lehetővé.
Mivel a Lotus idei autója nem igazán versenyképes, és emiatt nem várható, hogy Grosjean megszerzi a pole-t, a húszhelyes rajtbüntetés egy részét időbüntetésként kaphatja meg a francia. Az FIA különböző időbüntetéseket határozott meg a fel nem használt büntetési helyekre, de Grosjean számára a legfontosabb, hogy áthajtásos büntetéssel számolhat, ha a büntetéséből 11-20 helyet nem lehet kiszabni rá. Magyarul: Grosjeannak a Q3-ba kéne jutnia, hogy ne kapjon áthajtásost, mert például egy 11. hely esetén ténylegesen csak kilenc hellyel tudnák hátrasorolni, azaz a büntetéséből éppen 11 helyet nem használna fel.
Ha Grosjean egy újabb vétségért esetleg újabb hátrasorolást kap, akkor tíz másodperces stop&go büntetéssel is megkínálják. Mindezek ellenére Grosjean fejében meg sem fordult, hogy kihagyja az időmérőt. „Nem ideális a helyzet, de az új motor százszázalékos, van pár hosszú egyenes is, ez segíthet nekünk. A lágy és szuperlágy gumikat kaptuk erre a versenyre, meglátjuk, mi lesz a vége” – mondta a Lotus pilótája.