A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Szocsiban péntek délután 18 órakor tartott sajtótájékoztatót a Jules Bianchi balesetét illető vizsgálat eredményéről, amelyen az állandó versenyigazgató, Charlie Whiting, az FIA orvosi főnöke, Jean-Charles Piette, az F1 állandó orvosa, Ian Roberts, valamint maga az FIA-elnök, Jean Todt is megjelent.
Todt elmondta, hogy Whitingtól már megkapta a jelentést, és kezdeményezte egy bizottság felállítását, amely azért dolgozik majd, hogy „ilyen baleset soha többé ne történhessen meg”. Az elnök hangsúlyozta, hogy a mellette ülő szakemberek bírják a „teljes bizalmát”, a mostani esetből pedig le kell vonni a tanulságokat. Az eset személyesen is mélyen érintette, mert „Jules-t 15 éves kora óta ismerem”.
A sajtótájékoztatón felvételeket is mutattak a baleset előzményeiről, amelyeken látszott, hogy Bianchi autója keresztbe csúszott, a pilóta korrigált, és csak azután veszítette el teljesen az irányítást. Az autón műszaki hibára utaló nyomot nem találtak.
A versenyigazgató elismerte, hogy egy darabig még ők maguk sem tudtak a balesetről, élő képen nem látták Bianchi kicsúszását és a traktor alá szorult autót, a Marussiába beépített automatikus lassulásjelző pedig nem működött, nem küldött vészjelet. A balesetről a marshalposztról kaptak értesítést.
Charlie Whiting megerősítette, hogy Binachi lassított a sárga zászlóknál, ugyanakkor elmondta, hogy a lassítás mértéke a lényeges kérdés, ezért megvizsgálják, hogyan lehetne a kívánt mértékben, kívülről, nem a pilótákra bízva lassítani az autókat a veszélyes szakaszokon. Erről szombaton egyeztetnek a csapatokkal.
A versenyigazgató közölte, hogy a traktor az ő tudomásukkal és jóváhagyásukkal tartózkodott a pályán, hozzátette, hogy ha kell, akár ezen a hétvégén is használnak munkagépeket a pályán, azonban „óriási körültekintéssel”.
A későbbiekre nézve a munkagépek, traktorok biztonságosabbá tételére, a Bianchi-féle balesetek kiküszöbölésére vagy enyhítésére megoldás lehet majd valamilyen, az alácsúszást gátló védőszoknya alkalmazása.
A pilótafülkék esetleges beborítása is lehetőség, de Whiting azt mondta, hogy „nehéz olyan ellenálló anyagot találni, amelyik azonban nem jelent akadályt a mentésnél”.
Erre a hétvégére semmilyen azonnali új szabályt vagy módosítást nem vezetnek be, az esetleges újítások 2015-ben érkeznek majd.
Sokan felvetették, hogy a verseny késői kezdése, az eső és a sötétedés is hozzájárult a balesethez, de Whiting szerint a rajt időpontjának nem volt köze a balesethez.
Ugyancsak felmerült, hogy helikopter helyett miért mentőautóval szállították el a versenyzőt, de az FIA orvosi főnöke, Piette leszögezte, hogy már jóval a futam előtt, délelőtt tízkor döntöttek arról, hogy légi szállítás helyett közúton is megoldható a dolog, ugyanis nem jelent indokolatlanul hosszabb időt.
A helikopter az eső ellenére képes volt felszállni, viszont leszállni nem tudott volna a kórháznál. A helikopter elvárt szállítási ideje 25 perc, a rendőri felvezetésű mentőautó 32 perc alatt érte el a kórházat, az eltérés semmilyen hátrányt nem jelentett Bianchi számára.