A Pirelli az idény hajrájában évről évre mindig visszafogottabban, konzervatívabban  választja a gumikeverékeket, a hétvégi Orosz Nagydíjon például a közepes, de még a lágy keverék is örök életűnek bizonyult a vadonatúj aszfalton, ezt pedig megsínylette a verseny.
Az olasz gyártó nem olyan rég már közzétette az utolsó három versenyhétvégére szánt kombinációit: az austini Amerikai Nagydíjra Szocsihoz hasonlóan a közepes és a lágy, Brazíliára a kemény és a közepes, míg a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjra a lágy és szuperlágy párosításokat viszik.
F1: Gumiveszéllyel riogat Massa 1
F1: Gumiveszéllyel riogat Massa 7
Az Interlagosra szánt párosítás a hazai veterán, Felipe Massa szerint komoly hiba, veszélyes lesz a két legkeményebb keveréken vezetni.
„Veszélyes, nagyon veszélyes választás. Először is, Interlagosra sosem választottak közepest és keményet, azon a pályán a lágyat és a szuperlágyat is lehet használni, de még konzervatívabb felfogásban is a közepest és a lágyat. Fogalmam sincs, miért a keményet és a közepest választották, ez egészen elfogadhatatlan” – háborgott a Williams-pilóta.
„A brazil pályán eshet, lehet hűvös, de lehet, hogy a száraz gumikkal kell kockáztatni, de ezek olyan kemények, hogy az már veszélyes lesz, nem is értem. Újra is aszfaltozzák a pályát, és eddig bárhol új aszfalt volt, ott mindig a lágyabb kellett.”
„Halvány gőzöm sincs, miért ezeket választották. Beszéltem a pirellis fickóval is, ő is azt mondta, hogy igazam van.”
F1: Gumiveszéllyel riogat Massa 8


Nem Massa az egyetlen, aki aggódik, Fernando Alonso is furcsának találja a döntést:
„Ha megnézzük a következő futamokra szánt gumikat, azért egy kicsit furcsa. Brazíliára a  közepes és kemény nagyon meglepő. Persze ők döntenek, mi pedig minden lehetséges kérdésben igyekszünk segíteni.”