Lewis Hamiltont a Német Nagydíjon is utolérte a balszerencse, az angol versenyző már a Q1 derekán kiesett. Hamiltont nem vezetői hiba, hanem a jobb első féktárcsa törése küldte a gumifalba, a becsapódás 30G erejű volt. A baleset után bejátszott rádióbeszélgetésből is hallható volt, hogy Hamiltont szó szerint megrázta a becsapódás, keresgélnie kellett a szavakat, az autóból való kikászálódás után a térdét fájlalta.

A becsapódás ereje miatt a pálya orvosi központjába vitték kivizsgálásra, itt mindent rendben találtak, így Hamilton ott lesz a rajtnál holnap. Hamilton balszerencséjének mértékét jelzi, hogy Toto Wolff Mercedes-sportigazgató/csapatfőnök szerint a féktárcsát az időmérő előtt újonnan szerelték be az autóba.

„Egy kicsit még sajog itt-ott, de rendben leszek” – mondta Hamilton. „Azt hiszem, egy ilyen baleset után normális, hogy van egy kis fájdalom, de akármi is történt, holnap versenyezni fogok.”

F1: Hamiltont sokkolta a kiesés 1
F1: Hamiltont sokkolta a kiesés 53


„Szinte hihetetlen, de ilyen dolgok megtörténnek néha. Ezekkel mind próbára tesznek minket. A srácok nagyszerű munkát végeztek a beállításokkal, nagyon jónak érződött az autó. Nyilván a fékekkel is egy csomó tesztet végeztünk, rendben kellett volna lennie, de ez egyike azoknak a bizonyos dolgoknak.”

„Derült égből villámcsapásként jött a hiba. Vezetés közben 110 százalékig kell megbíznom az autóban, az elég nagy sokk, ha rálépek a fékre, és nem történik semmi. Valamit azért kitalálunk holnapra, és szerencsére az év végéig is elég sok verseny van még hátra.”

Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója az időmérő után elárulta, hogy a Brembo-féle féktárcsákkal más csapatoknál is voltak az idén hasonló gondok, Rosberget azonban nem fenyegette a hiba. Ő a Hamilton által favorizált Brembo helyett a Carbone Industrie tárcsáit használja, a féknyergek mindkét autón Brembo márkájúak.