Spanyol lapértesülés szerint a Honda nem tartja teljesen igazságosnak, hogy a riválisokhoz kötötte az FIA a saját motorfejlesztésének ütemét. A Honda annak a fejlesztési „zsetonszámnak” az átlagát használhatja el a szezon közben, amennyi a riválisoknak Melbourne-re megmarad.
A Renault, a Ferrari és a Mercedes 32 fejlesztési egységgel gazdálkodhat, ha ebből – mondjuk – gyártónként nyolc, hat és négy darab marad Melbourne-re, a Honda hatot használhat el 2015-ben. Az Auto, Motor und Sport szerint a Mercedes pont az FIA-féle szabályozás miatt változtatott tervein, és a tavalyi motorral való szezonkezdés helyett rögtön beveti az új V6-ost.
Ha ugyanis a Mercedes nem nyúlt volna a motorjához, a saját megmaradt 32 zsetonja nagyon megemelte volna a Hondának járó átlagot. A németek emiatt majdnem az összes fejlesztésüket ellövik a szezon első futamára, csak hat zsetont hagynak meg. A Ferrarinak a lap szerint 12, a Renault-nak hét marad, így a Hondának járó átlag kerekítve nyolc lesz.
Az AS szerint ugyanakkor a Honda nem tartja igazságosnak ezt a megoldást, a japánok további magyarázatot kértek az FIA-től. Az igazságosság jegyében a Honda ugyanúgy 32 zsetonnal akar gazdálkodni év közben, mint a riválisok.