A brit Autosport értesülése szerint a Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport múlt hétvégi, monzai értekezletén felmerült a csapatrádiózás bizonyos mértékű korlátozásának ötlete.
A cél az lenne, hogy a versenyzők kevésbé tűnjenek a bokszutcából irányított báboknak a nézők szemében, nagyobb kihívás legyen számukra a vezetés. Manapság sokan úgy érzik, hogy a pilóták már túlzottan hagyatkoznak a különböző külső üzenetekre, a stratégiát, a kerékcserék időzítését illetően az egészségesnél nagyobb mértéken jutnak segítséghez.
A rádióforgalmazás teljes betiltása nem téma, sokkal inkább csak a teljesítményt közvetlenül segítő információkat zárnák ki, ezt pedig a Sportszabályzat a ma is létező előírásából, a 20.1-es pontból vezetnék le, az ugyanis kimondja, hogy „a versenyzőnek, egyedül, segítség nélkül kell vezetnie az autót”.
A szabály pontosításával az FIA kizárhatná tehát az ilyen jellegű üzeneteket, de a az alapvető verseny- és biztonsági információk közvetítése természetesen megmaradna. A versenyzők érdekes, mókás, néha botrányos üzeneteit a szabály nyilván nem érintené.
A McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier az elképzelés támogató közé tartozik:
„Idén a kevesebb üzemanyag és a keményebb gumik jelentenek nehézséget, és megértem, hogy a szurkolók számára kiábrándító lehet azt hallgatni, hogy a pilótáknak így és így kell benzint spórolni, gumit óvni. A rádióüzenetek persze azóta léteznek, amióta csak feltűnt a rádió az F1-ben, a gondot az jelenti, hogy az elmúlt pár évben ezek bekerültek a közvetítésbe is. A (közvetítést végző) FOM persze egyszerűen kihagyhatná őket, de miért ne hozzunk inkább olyan szabályt, amellyel a pilóták az eddiginél önállóbban dolgozhatnak a pályán? Ez így jobb lenne.”