A Red Bull és a Toro Rosso összes pilótája a top10-ből rajtolt a Spanyol Nagydíjon, de a végeredményt már nem teszik ki az ablakba: az 5-6. helyről induló újoncok közül Max Verstappen nullázott, Carlos Sainz Jr. a 9. helyen ért be, míg Daniel Ricciardo a 7., Danyiil Kvjat a 10. lett a nagycsapat autóival – mindannyian kört kaptak.
A Toro Rosso spanyolja és a Red Bull orosz ifjonca ráadásul balhéba is keveredett a futam végén, Kvjatot és Sainzot is vizsgálat alá vonták, de végül mindketten megúszták a büntetést.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner így értékelt a verseny után:
„Pozitívum, hogy a Renault négy olyan motort adott, amelyek egészen a célig kitartottak füst eregetése nélkül. De a lehető leghamarabb javítani kell a teljesítményen! A Renault készül bizonyos dolgokkal, de még képlékeny minden. Nyilván a megbízhatóság miatt is aggódnak, szóval szerintem az idény második feléig nem is számíthatunk komolyabb előrelépésre.”
Horner szerint egyébként az idei szezonnak már lőttek, így a motorszállító jobban tenné, ha a teljesítményre koncentrálna, innen már mindegy, hány motor száll el és mennyi büntetést kapnak majd.
„A megbízhatóság terén annyira rosszul állunk, hogy ezt az évet már úgyis leírhatjuk, szóval húzzunk bele, mindegy már, ha akár 20 motorig is jutunk (az engedélyezett négy helyett). Jobb lenne, ha a konzervatív hozzáállás helyett jövő évre gyűjtenénk az adatokat.”
„Sokkal könnyebb egy gyors autót vagy erős motort megbízhatóvá tenni, mint egy megbízható autó tempóját növelni. Mi mindig is a teljesítmény javítását tartottuk elsődlegesnek.”
A Red Bull-főnök ezzel együtt attól tart, hogy a Renault-nál egyelőre nem is tudják pontosan, hogyan tegyék erősebbé a motort:
„Tisztában vannak a lemaradással, a kérdés az, hogyan faragják le, de úgy tűnik, hogy pillanatnyilag még nem egészen tudják ezt. Többféle megoldást vizsgálnak, de nincs még határozott irány. Bízzunk benne, hogy azért haladnak, mert a motorfejlesztésben sokkal-sokkal tovább tartanak a dolgok, mint a kasztninál.”