A Red Bull négy domináns év után 2014-ben azzal szembesült, hogy motorszállító partnere, a Renault nem készült fel jól az új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások bevezetésére, és a helyzet 2015-re nem hogy javult volna, a Mercedeshez viszonyított lemaradás még nőtt is.
Az egyenlősítés lehetőségéért lobbizó energiaital-gyártó vezére, a Red Bull és Toro Rosso tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csütörtökön megerősítette a korábban már a motorsportfőnök Helmut Marko és a Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner által meglebegtetett kiszállási lehetőséget.
F1: A Red Bull megint a kiszállással fenyegetőzik 1
F1: A Red Bull megint a kiszállással fenyegetőzik 87


„Csakis akkor maradunk a Forma-1-ben, ha versenyképes a csapatunk, ehhez pedig versenyképes erőforrás kell. Ha az nincs, akkor hiába van a legjobb autónk, hiába ül benne a legjobb pilóta, győzelemre akkor sincs esélyünk” – idézte az APA hírügynökség az osztrák milliárdost.
Mateschitz szerint egyébként a Renault számára is reális opció a távozás, aminek következménye szintén a Red Bull távozása lenne.
„Természetesen maga a Renault is mérlegelheti a lehetőségeit, köztük a kiszállást. Gyártóként az ő feladatuk versenyképes erőforrással előállni. Ha sikerül, az nagyszerű, de ha valamiért nem megy, akkor inkább ki kell szállni. A következmények pedig ránk nézve is egyértelműek lennének ebben az esetben.” 
A cégvezér elvetette annak lehetőségét, hogy a Red Bull házon belül gyártson erőforrást: „Nem vagyunk autógyártók, ilyen befektetés nem lenne indokolható. A Renault-tól várjuk, hogy felzárkózzon a Ferrarihoz és a Mercedeshez.”