Nico Rosberg simán, megingás nélkül váltotta futamgyőzelemre a pole-pozíciót a Forma-1-es Brazil Nagydíjon, csapattársa, a már világbajnok Lewis Hamilton a 2. helyen ért be, sorozatban másodszor kapott egyértelmű verést. Rosberg ezzel tavalyi interlagosi eredményét ismételte, idei 5., pályafutása 13. diadalát aratta.
A Mercedes pilótái mögött szintén könnyedén hozta a 3. helyet a ferraris Sebastian Vettel az alapvetően eseménytelen, lapos versenyen. A két német sorrendje a világbajnok 2. hely sorsát is eldöntötte, Rosberget már nem érheti be Vettel.
Kimi Räikkönen és Valtteri Bottas ezúttal elkerülte a balhét, a ferraris finn a 4., williamses honfitársa az 5. lett.
A kisebb pontokon a Force Indiá-s Nico Hülkenberg, a Red Bull-os Danyiil Kvjat, a helyi hős Felipe Massa, a lotusos Romain Grosjean és a Toro Rosso ifjonca, Max Verstappen osztozott.
Mindkét McLaren célba ért, sőt, a rajt előtt műszaki hiba miatt rögtön az első körben búcsúzó ifjabb Carlos Sainzon kívül senki sem esett ki.
Így zajlott a futam
Meleg, de szürke, borús időben álltak fel a Forma-1-esek az interlagosi rajtrácsra a 2015-ös idény utolsó előtti futamán a Brazil Nagydíjon.
Bár szombatra a mezőnyben három versenyzőt is hátrasoroltak, vasárnapra is jutottak problémák. A Ferrarinál hibát fedeztek fel hibát Kimi Räikkönen erőforrásánál, amit cserélni is kellett, de régebbi motort szereltek be, nem járt érte büntetés. A Toro Rossónál Carlos Sainz alatt a kivezető körön, a bokszutca kijáratánál állt le az autó.
A pole-ból – tavaly után újra, idén sorozatban ötödszörre – Nico Rosberg indulhatott, mellőle csapattársa, Lewis Hamilton kezdett. Mögülük a két Ferrari-pilóta, Vettel és Räikkönen, a Force Indiá-s Nico Hülkenberg és a Red Bull-os Danyiil Kvjat, majd a két Williams-versenyző, Valtteri Bottas és Felipe Massa, végül Max Verstappen állt az első tíz rajtkockába – az elvileg 10. Sainz nem került a helyére.
A friss Renault-motorra váltó Daniel Ricciardo 10 helyes büntetése után a 19., a hétvégén harmadik erőforrását használó Fernando Alonso a 20. rajtkockába állt fel a McLarennel.
A lámpák kialvásakor Rosberg jól reagált, Hamilton benézett mellé az első kanyar külső ívén, de sikerült elfordulniuk, utánuk a két Ferrari is simán elment, Bottas viszont előreugrott az 5. helyre, mögötte Kvjat, Hülkenberg, Massa, Sergio Perez és Verstappen sorakozott a top10-ben.
Sainz ugyan kijött a bokszutcából a többiek után, de már a 2. szektor kezdetén félre kellett állnia. A Toro Rossót igyekezték kitolni a marshalok, a versenyigazgatóság azonban meglepő módon nem vetette be az épp ilyen esetekre kitalált virtuális biztonsági autót, csak dupla sárga zászlót lengettek.
Ricciardo közben a 3. kör végén rögtön ki is ment kerékcserére, lágyakat vett fel, ezután kizárólag Pastor Maldonado Lotusán maradtak közepes keverékű abroncsok.
Hülkenberg a 10., Kvjat, Massa, Grosjean a 11. körben, majd utánuk Bottas, Verstappen vette fel a közepeseket. A Ferrarinál sem vártak sokáig, Bottasra reagálva Räikkönennél is cseréltek a 13. körre, a 14. körre pedig a vezető Rosberget – a Ferrarinál pedig Vettelt – is kihívták.
Rosbergnél elég lassú volt a kiállás, két másodpercet „benne hagytak” a Mercedesnél. Hamilton a következő körben ment ki, de nála sem kapkodtak, így csapattársa mögé tért vissza.
Miután Maldonado kivételével mindenki kereket cserélt, az első tíz sorrendje így alakult: Rosberg, Hamilton, Vettel, Räikkönen, Bottas, Hülkenberg, Maldonado, Kvjat, Massa, Perez.
A 19. körre Hamilton DRS-határon belülre ért Rosberghez képest, egészen a nyakára került, de előzni nem tudott.
Maldonado a 26. kör végéig bírta a rajthoz felvett közepesekkel, lágyakra váltott.
Ezután jó ideig semmi nem történt, de a 32. körben Verstappen a célegyenes végén támadva, a Senna-S-ekben sikeresen megelőzte Perezt, a ritmust veszített mexikóit pedig Grosjean is elkapta.
A 33. körben Vettel, utána eggyel Rosberg is kiment friss gumikért, Hamiltont pedig ig a következő körre hívták ki, de az angolnak nem jött ki jól a visszatérés, a már körhátrányban lévő Alonso, valamint Räikkönen mögé ért vissza, míg Rosberg szabadon hajthatott.
Ugyanakkor hátrébb Maldonado a sauberes Ercicssont megpörgetve előzött, vizsgálat alá is vonták.
A következő pár körben a williamsesek, a Red Bull-osok, Verstappen és Grosjean is cserélt, kicsivel a féltávon túl, a 43. körben Rosberg vezetett, mögötte Hamilton, Vettel, Räikkönen, Bottas, Hülkenberg, Kvjat, Maldonado, Massa és Grosjean haladt a pontszerző helyeken.
A ferrarisok közül Räikkönen a 46. kör végén ment ki második, Vettel egy körrel később a harmadik cseréjére ment ki. Rosbergnél, Hamiltonnál is újabb cserét rendeltek el, nem kockáztattak a kopással.
Hamilton az 56. körben azt jelezte a rádión, hogy valamikor megsérülhetett a padlólemeze. Mögöttük Massa kereket cserélt, Maldonado pedig kemény csatában megelőzte Nasrt.
15 körrel a vége előtt Rosberg továbbra is vezetett, utána Hamilton, Vettel, Räikkönen, Bottas, Hülkenberg, Kvjat, Massa, Maldonado és Grosjean volt a top10-ben – az 59. körben viszont helyet cseréltek a Lotusok.
A 68. körben a Toro Rosso tinije, Verstappen felkapaszkodott az utolsó pontszerző helyre, miután maga mögé utasította Maldonadót.
Az élen Hamilton a gumikopás miatt feladta, nem történt pozíciócsere vagy akár bármilyen csata, így Nico Roserg lazán behúzta pályafutása 13., idei 5., Interlagosban második futamgyőzelmét, amivel egyben a világbajnoki 2. helyét is.
Hamiltonnak meg kellett elégednie a 2. hellyel, mellettük a leggyakoribb „kísérő”, Sebastian Vettel ért fel a dobogóra.
A további pontokon Räikkönen, Bottas, Hülkenberg, Kvjat, Massa, Gorsjean és Verstappen osztozott.
A 2015-ös Forma-1-es idény utolsó versenye, az Abu-Dzabi Nagydíj két hét múlva következik.