A sors a Szingapúri Nagydíjon egyenlített: míg Lewis Hamilton magabiztos győzelmet aratott, bajnoki éllovas csapattársa, Nico Rosberg nullázott, műszaki hiba miatt kénytelen volt kiállni a versenyről.
A német versenyző rögtön a kiesés után nyilatkozott, a csapat is gyorsan megállapította, hogy egy egyszerű huzalozási probléma tette tönkre Rosberg versenyét, de a Mercedes versenyzője később bővebben is mesélt a futamról. Nagyon nem akarta feladni, de az is csoda, hogy 14 kört összehozott.
F1: Rosberg az utolsó pillanatig remélt 1
F1: Rosberg az utolsó pillanatig remélt 75


„Az idei legkeményebb napom, nem kérdés. Egyszerű érintkezési hibáról volt szó a kormány és az autó között, de nem a kormányban, hanem valahol a kormányoszlopban, szóval a kormánykerék cseréje sem segített” – magyarázta.
„A kormánykerék funkciói egyáltalán nem működtek, nem volt ERS, nem volt DRS. Furcsa módon a váltófülek valamennyire működtek, de minden alkalommal egyszerre két fokozatot váltottak felfelé, szóval nem volt négyesem, nem volt hatosom, össze-vissza volt az egész. Ezért voltam annyira nagyon lassú.” 
„A fékerőeloszlásom is teljesen rossz volt, nem tudtam rendesen fékezni, és ezt sem tudtam átállítani. A bokszutcába hajtva a sebességkorlátozóm sem működött, nem tudtam üresbe tenni az autót, semmit sem tudtam csinálni. Szóval úgy volt, hogy felemelik az autót, én felpörgetem a motort, letesznek és majd úgy továbbindulok. De aztán úgy döntöttek, hogy ez túl veszélyes lenne, pontosan nem tudom, mi, de azt mondtuk, hogy akkor ennyi.”
Rosberg számára különösen bosszantó volt, hogy a problémák a verseny előtti utolsó pillanatban jelentkeztek.
F1: Rosberg az utolsó pillanatig remélt 76


„Akkor kezdődött, amikor a garázsban beültem az autóba. Előtte ötször ültek be (a szerelők) az autóba, mindent ellenőriztek, és minden rendben is volt, aztán amikor beszálltam, minden elromlott. Megáll az ész.”
„De még akkor is reméltem, mert ha hirtelen megjavult volna a kocsi, még a mezőny végéből is összehozhattam volna a futamot a safety carral meg ilyesmikkel. Egészen addig hittem a versenyben, amíg végleg le nem állították az autót.”
A Szingapúri eredménynek köszönhetően Hamilton hárompontos előnyre tett szert a bajnokságban, a küzdelem öt fordulóval a vége előtt gyakorlatilag a nulláról indul újra.