A 2012-13-ban dobogók sorát begyűjtő, futamokat is nyerő Lotus 2014-ben csúnyán elhasalt, az alkalmi pontszerzés is ünnepnek számított az enstone-iak számára, 2015-ben viszont új autóval, új, immár Mercedes-erőforrással, és biztosabb pénzügyi háttérrel igyekeznek visszatérni az élmezőnybe.
„Anélkül, hogy túlzottan elmerülnék a részletekben, a pénzügyi helyzet rendezése közben – ami végül sikeres volt -, jó néhány embert elküldtünk. Talán a kelleténél többet is, szóval az idény során egyeseket visszavettünk az tervezési és az aerodinamikai részleghez. Az aerodinamikai részleget át is szerveztük, és ennek máris látszanak az eredményei” – magyarázta a Lotus-csapat vezérigazgatója, Matthew Carter az Autosportnak.
F1: Túl sok embert rúgott ki a Lotus 1
F1: Túl sok embert rúgott ki a Lotus 13


Bár a Lotus egy-két szponzora átpártolt a Williamshez, az autón most még akadnak üres felületek, Carter azt mondja, a finanszírozás stabil alapokon áll, fejlesztésekre is jut majd pénz.
„2013-hoz viszonyítva ugyan kevesebb, de a költségvetésünk nagyjából megegyezik a tavalyival. Bár az autón egyelőre nem szerepelnek, van pár új szponzorunk is, a szezonnyitón már látszik majd. A pénzügy háttérmunka sikeres, ebből a szempontból jól állunk.”
„Fontos kiemelni, hogy a további (szponzori) bevételeket rögtön az autó fejlesztésére fordítjuk majd. A korábbi években a pluszpénzek néha a hitelek jelentette fekete lyukban tűntek el, de most már az autóra fordíthatjuk őket.”
A vezérigazgató szerint minden okuk megvan a bizakodásra, remélik, hogy a tavaly Mercedes-motorra váltó és hatalmas formajavulást produkáló Williams útját járhatják majd.
F1: Túl sok embert rúgott ki a Lotus 14


„Bízunk benne, hogy nagyjából a Williams környékére érhetünk. Nem szeretnék hurráoptimista lenni, fontos a reális helyzetértékelés, de mindenképp a konstruktőri bajnokság 3-4. helye a célunk idén. Persze ez nagyban függ majd attól is, hogy a Red Bull hogy boldogul a Renault-val, a McLaren mire lesz képes a Hondával, és hogy mit tud majd a Ferrari” – mondta Carter.