Lewis Hamilton nyerte a 2014-es Japán Nagydíjat, amely a heves eső miatt biztonsági autó mögül rajtolt, majd
Jules Bianchi súlyos baleset miatt piros zászlóval zárult. A brit pilóta mögött csapattársa, Nico Rosberg végzett a második helyen, aki sokáig az élen autózott, de Hamilton gyorsabb volt nála, beérte és megelőzte. Hamilton ezzel 10 pontosra növelte előnyét a bajnokságban.
Mögöttük a két Red Bull zárt. A pályán Daniel Ricciardo volt a harmadik, de piros zászlós leintés miatt az előző kör eredménye számított, amikor még Sebastian Vettel volt előrébb, így ő mehetett a pódiumra.
A Ferrari nulla ponttal távozott, miután Kimi Räikkönen csak a 12. helyen végzett, Fernando Alonso autója pedig már a verseny eljén meghibásodott, a biztonsági autó mögötti körözés során. Ezzel az olasz még jobban lemaradtak a bajnokságban a Williams mögött, amelynek pilótái ezúttal a 6. és 7. helyet szerezték meg, a remek versenyt futó Jenso Button mögött.
Így zajlott futam:
A Phanfone tájfun előszeleként vasárnapra megérkezett az eső Szuzukába, és bár bő félórával a start előtt alábbhagyott, jó tíz perccel a tervezett indítás előtt megint eleredt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) úgy döntött, hogy a mezőny a biztonsági autó mögött rajtol majd.
Az első sorból a bajnoki riválisok, Nico Rosberg és Lewis Hamilton, mögülük a Williamsek, Fernando Alonso, Daniel Ricciardo, a McLaren-pilóták, majd Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen várta, hogy kiderüljön, az 53 körből lesz-e érdemi verseny is valamikor.
Két kör után elő is került a piros zászló, a pálya túl nedves volt a vezetéshez, a versenyigazgató Charlie Whiting a bokszutcába rendelte az autókat, libasorban beálltak a safety car mögé. Megkezdődött a várakozás.
Úgy tűnik, az FIA-nál valószínűleg biztonsági játékot játszottak, legalábbis ez lehetett a cél, ugyanis két kör befejezése után fél pontok oszthatók, azonban a megszakítást jelző piros zászló már a második kör felénél előkerült.
Az FIA szűk negyed óra után, helyi idő szerint 15.25-re új rajtot rendelt el. Az autók extrém esőgumikon, a biztonsági autó mögött megkezdték a 3. kört, ami Alonso versenyének végét is jelentette, a spanyol műszaki hiba miatt leállt a pályán.
A 4. körben Hamilton fékproblémákra kezdett panaszkodni a csapatrádión.
A biztonsági autó a 9. kör végén ment ki, elindult a valódi verseny. A 10. körben Button és Pastor Maldonado azonnal intermediate gumikra cserélt, a mclarenes angol rögtön gyors is volt.
A következő pár körben mindenki más is így tett, a vezető Mercedes-pilóták az utolsók között: Rosberg a 14., Hamilton a 15. körben váltott csak átmeneti abroncsokra.
A sorrend ekkor Rosberg, Hamilton, Button, Bottas, Massa, Vettel, Ricciardo, Magnussen, Räikkönen és Perez volt a top10-ben.
A 16. körben előbb Vettel, majd Ricciardo is megelőzte Massát, utána Bottast is utolérték, négy körrel később rajta is túl voltak.
A Ferrari kínjai a 24. körben folytatódtak, a jobb első kerék cseréje nehezen ment, 11 másodpercig állt, több pozíciót veszített.
Ugyanekkor engedélyezték a DRS használatát, Hamilton azonnal meg is kezdte Rosberg támadását, a 26. körben egészen a német nyakára került a célegyenes végén, de még nem sikerült az előzés. Az angol a következő körben újra megpróbálta, de az autó beriszált alatta a kanyart el is vétette.
Féltávnál Rosberg, Hamilton, Button, Vettel, Ricciardo, Bottas, Massa, Gutierrez, Kvjat és Perez haladt a pontszerző helyeken.
A vezetést Hamilton a 29. körben vette át, a DRS használatával az angol az első kanyar külső ívén már-már játszi könnyedséggel ment el a túlságosan belső ívre húzódó Rosberg mellett. Hátrébb Kvjat vette el a 8. helyet Gutierreztől, a következő körben Perez is elkapta a honfitársát.
Vettel a 30. körre új intermediate-eket vett fel, a 3. helyet végig tartó Button két körrel később tette meg ugyanezt, de a kiállás lassú volt, a kormánykereket is kicserélték, így a négyszeres bajnok a mclarenes elé került.
A Hamiltontól egyre jobban leszakadó Rosberget a 34. körre hívták be a bokszba, a 3. helyre tért vissza. A vezető angol a 36. körben járt kint, Ricciardo állt az élre – egy kör erejéig.
A 3. helyen haladó Vettel a 39. körben hibázott, a kavicságyból jött vissza, magára húzva ezzel az üldöző Buttont és Ricciardót. Ők közben keményen csatáztak, az ausztrál egyszere előzött is, de a veterán visszavette a pozíciót.
Az eső közben újra eleredt, a 41. körben le is tiltották a DRS használatát.
A 42. körben Ricciardo végül legyűrte Buttont, ugyanakkor az egyre vizesebb pályán Adrian Sutil hibázott, a gumifalban végezte. Csapattársa, Magnussen után Button is extrém esőgumikat vett fel.
A 44. körben beküldték a biztonsági autót, aki tehette, ki is ment kerékcserére. A safety carral az orvosi autó is bement, majd később mentőautót is a pályára küldtek, a 47. körben piros zászlóval megszakították a futamot.
Úgy tudni, Sutil balesetének helyén a marussiás Jules Bianchi is kicsúszott és eltalálta a Saubert mentő traktort. A rádión állítólag nem válaszolt a francia pilóta.
A futamot lezárták, bejelentették, hogy nem indul újra a verseny. Hamilton győzött, Rosberg lett a második, a megszakítás előtti utolsó teljes kör miatt Sebastian Vettel szerezte meg a 3. helyet.
Japán Nagydíj, Szuzuka, 2014.10.05.