Mivel az autók előírt minimális tömegének emelése nem kompenzálta teljesen a Forma-1-ben idén bevezetett új turbómotorok okozta tömegnövekedést, a nagyobb termetű versenyzők még a korábbiaknál is nehezebb helyzetbe kerültek.
Már többször írtunk arról, legutóbb pár napja, hogy egyes versenyzők egészen extrém, már-már veszélyes módszerekre kényszerülnek, közéjük tartozik az F1-es mércével szintén nagy Adrian Sutil is.
„Természetesen veszélyes ez a dolog. 300 feletti tempóval megyünk az egyenesekben, ehhez fizikailag és szellemileg is jó formában kell lenni. De ez egyre nehezebb, már nem biztos, hogy fizikailag 100 százalékos egy versenyző” – magyarázta a sauberes Bahreinben.
„Én egyértelműen érzem ezt. 3-4 kilót dobtam le tavalyhoz képest, pedig már akkor is igyekeztem nagyon könnyű lenni. Kezd kritikussá válni a súlyveszteség, de igyekszem ellenőrzés alatt tartani és olyan formában lenni, hogy képes legyek célba érni.”
„De már a verseny előtt érzi az ember, hogy nincs csúcsformában. Az autók egy kicsit lassabbak idén, szóval nem kell kiemelkedő formában lenni, de így is olyan, mintha másfél órát futnánk, és nem ennénk – leesik a cukorszint. Néha már-már fejben sem működünk rendesen. Ez itt a veszély. Az idény hosszú, a sok utazás is kimerít minket. Több tartalékkal jobban bírnánk.”
„Nekünk, nagyobb versenyzőknek nagyon sokat kell leadnunk. De már nem nagyon van mit leadni, már nem is edzhetünk rendesen, mert a kisebb izmokból is fogyni kell. A kisebb pilóták kedvükre ehetnek, mi pedig a természetes adottságaink miatt körönként fél másodperces vagy még nagyobb hátrányban vagyunk. Nem azért, mert a kisebb pilóták jobb versenyzők, egyszerűen csak azért, mert könnyebbek. Ez nem illik a Forma-1-hez.”
Sutilt bántja, hogy miután a csapatok széthúzása miatt nem sikerült korrigálni az autók tömegét illető szabályokat, a pilóták sem zárnak össze a kérdésben:
„Mindannyiunk felelőssége ez. Jó sportot szeretnénk, és szerintem mi, versenyzők is többre jutnánk, ha egy kicsit összetartanánk. Szerintem el kellene gondolkodnunk, hogy mit és miért is csinálunk. Indokolható? Nem. Az F1 ugyanolyan jó, sőt jobb lehetne, ha ésszerű súlyhatár lenne. Normálisan ehetnénk, jobban éreznénk magunkat a pályán, nem is kellene erről beszélni.”
„De némelyik kisebb pilóta akadályozza a változtatást. Én nem szeretnék egy 20 kg-mal nehezebb versenyző ellen győzni. Ha csak egy tizedmásodperccel vagyok előtte, akkor az nem valós teljesítmény, ő nyert volna. A sportot szerető, fair versenyzőként így nem lehet valaki igazi győztes. Ez így nem fair, ez így nem sportszerű.”
Sutil elárulta, hogy a hétvégi versenyen nem is lesz itatópalack az autójában, hogy ezzel is csökkentse az amúgy túlsúlyos Sauber tömegét. Így tett már a szintén forró Szepangban is.
„Itatóm nem lesz Bahreinben, ez például egy lépés. Másfél óra ivás nélkül. Malajziában ittam egy kicsit – négykor pont elég volt teaidőre. Általában 1-1,5 litert viszünk a versenyre Malajziában, de a mostani helyzetben, amikor 30-40 dekákról van szó, és persze hozzá kell venni magát a palackot is, ami kb. fél kiló.”
Ahogy Sutil utalt rá, a pilóták közt nincs egyetértés, az egyik legkisebb termetű versenyző, Felipe Massa arról beszélt, hogy a fő kérdés az autók tömege.
„Szerintem ez az ő csapatának a baja, nem az F1 problémája. Korábban némelyik csapatnak volt dupla diffúzora, másoknak meg nem, ez van. Adottak a szabályok, és ha valamelyik csapatnak nehezebb az autója vagy a motorja, akkor rajta, végezzenek jobb munkát!”
„Én könnyű vagyok, és örülök is neki, de ha 10 kilóval nehezebb lennék, akkor sem lenne gondom az autómmal. Arról szól, hogy melyik csapat tudott könnyebb autót építeni. Nem csak a pilóták számítanak, sok más dolog is. Az én csapatom jobb munkát végzett, nem lenne fair, ha aztán a szabályok ezt kiegyenlítenék. Egyesek aerodinamikai téren találnak valamit, mások a motornál, ez van, ilyenek a szabályok.”