„Elég részletesen megtárgyaltuk ezt a csapatokkal. Természetesen nem 2011-ről vagy 2012-ről van szó, de talán 2013-tól fokozatosan áttérhetünk a nagyobb átmérőre. Nem rögtön 18-as méretre, inkább lépésről lépésre, mert amúgy lehetetlen lenne áttervezni az autókat” – mondta az olasz gyártó igazgatója, Francesco Gori az Autosportnak.
„Lehetnek mondjuk 15-ös kerekek vagy épp különböző méretűek elöl és hátul. Több lehetőséget is ajánlunk majd a csapatoknak. Biztos vagyok benne, hogy a többi fejlesztéssel párhuzamosan a jövőben jobb méretű gumik is jöhetnek. Piacvezetők vagyunk a szupersportkocsik piacán, ott pedig ma már nem is használunk 19-20 colosnál kisebb gumikat” – tette hozzá.
A Pirelli részéről siettek leszögezni, annak ellenére, hogy az FIA-elnök, Jean Tod állítólag a Michelint szerette volna helyettük, a felügyelőszervezettel nem problémás a viszonyuk.
„Végül az FIA választott minket, szóval a kapcsolatunk nem is lehetne jobb. Semmilyen probléma nincs köztünk” – mondta a Pirelli elnöke, Marco Tronchetti Provera.
Az olasz cég ellenben cáfolta azokat a spekulációkat, amelyek szerint a tavaly kiszállt Toyota 2010-re épített autójával tesztelnék majd az új gumikat, ehelyett a 2011-ben érkező legújabb generációs GP2-esekkel végzik majd a teszteket.
„Írtak erről ezt-azt, de a hírek forrása valószínűleg a Toyota volt, talán szeretnék, ha valaki használná az autójukat. De mi a GP2-essel, az új GP2-essel dolgozunk majd. A Forma-1-es csapatokkal már beszéltünk az új GP2-esről, igazából nincs sokkal elmaradva az F1-esektől. A megbízhatóság, konzisztencia szempontjából elég jó tesztalany” – nyilatkozta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery, hozzátéve, hogy ha sikerül megegyezni róla, szóba kerülhet egy korábbi, mondjuk hároméves F1-es is, például a BMW régi autója.