A Forma-1 történetében 26. alkalommal dőlt el a bajnoki cím sorsa a szezonzárón, ebből 15 alkalommal győzött a bajnokságot vezető versenyző – ez a statisztika Abu-Dzabiban nem változott, Fernando Alonso nem bírt a Renault újoncával, Sebastian Vettel a futam megnyerésével bebiztosította a világbajnoki győzelmet, a Milton Keynes-i csapat a konstruktőri után az egyéni címet is bezsebelte idén.
A rajtnál tisztán jött el a mezőny, Vettel simán eljött, mögötte Hamilton nézett be, de nem előzött, a negyedik helyről induló Button azonban Alonso elé ugrott. Az első kör legfontosabb eseménye Michael Shchumacher és Vitantonio Liuzzi ütközése volt: a mercedeses az ötödik kanyarban megpördült, a forgalommal szemben állt meg, a Force Indiá-s olasz pedig szemből nekirohant és felmászott az autóra, a hétszeres bajnok fejét hajszállal kerülte csak el a kerék.
Azonnal beküldték a safety cart, az élmezőny kint maradt, de a pontszerző helyekről Rosberg és Petrov is kiment kereket cserélni. A biztonsági autó az 5. kör végén távozott.
Az újrarajtolás előtt Vettel ügyesen játszott a ritmussal, a német beugratta Hamiltont, akinek a pályáról is le kellett mennie, leszakadt, a Red Bull-os pedig simán elhúzott. Vettel és Hamilton mögött Button, Alonso, Webber, Massa, Barrichello, Kobayashi, Kubica és Sutil volt a pontszerző helyeken.Mark Webber a 12. körre eléggé elfogyasztotta a szuperlágy gumikat, ki is állt kerékcserére, a keményebbre váltott, az ausztrál a 16. helyre jött vissza. A Ferrarinál azonnal ugrásra készen várták, hogy érdemes, kell-e cserélni Alonsónál is, hogy ne bukjon a Red Bull stratégiáján, de végül Massát hozták be, szerették volna Webber elé juttatni a brazilt, de nem sikerült. Időközben Vettel is lassult, valószínűleg szintén egyre inkább elkoptak a gumijai.
Alonso a 15. kör végén jött ki, hogy még az egyre gyorsabb Webber elé jöhessen vissza, ami épp csak, de összejött, mivel az ausztrál értékes tizedeket veszített a Toro Rossó-s Jaime Alguersuari megelőzésével.
Alonsóék a 20. körre érték utol a rögtön a safety car alatt kereket cserélt és elvileg a végéig kint maradó Petrovot (és az előtte haladó Rosberget). A spanyolnak mindenképpen előznie kellett, mert a kerékcserék lezajlása után csak a 7. helyen végzett volna ennél a felállásnál. Alonso egy előzési kísérletnél még a pályát is elhagyta, egészen magára húzta Webbert, aki viszont később hibázott.
Hamilton a 23. kör végén cserélt kereket, Vettel a következő körben állt ki, minden azon múlott, hogy visszaér-e a mclarenes elé, ami sikerült is, sőt közéjük került Kobayasahi és Kubica is, ezzel a német ideiglenesen a kezében érezhette a bajnoki címet.
Míg Hamilton a negyedik helyen, Kubica, Alonso és Webber pedig a 11-12. helyen Petrov mögött beragadva rótta egymás után a köröket, Vettel simán, semmitől sem zavartatva haladt a bajnokság felé.
Button 39 kör szuperlágy gumis kör után állt ki cserélni, átadva ezzel a tényleges vezetést Vettelnek, az angol a negyedik helyre ért vissza. Alonso és Webber továbbra is Petrov mögött vonatozott, közben Kubica is lassan akkora előnyt autózott ki a spanyolhoz képest, hogy a saját kerékcseréje után a ferraris elé érkezzen meg.
A lengyel nyolc körrel a vége előtt váltott szuperlágyra és bőven Petrov – és így Alonso – elé került a pályára. A ferraris spanyol helyzete egyre reménytelenebbé vált, hiszen a pontszerző helyek végső rendeződése után Vettel, Hamilton, Button, Rosberg, Kubica és Petrov mögött csak a hetedik volt, ami a Red Bull-os német bajnoki címét jelentette. A top10 végén Webber, Alguersuari és Massa autózott.
Petrov és Kubica szereplésével a Renault busásan „kárpótolta” Vettelt a műszaki és motorhibákért, Alonso esélyeit a két sárga-fekete autó lehetetlenítette el.
Változás már nem történt a leintésig, Sebastian Vettel a futamgyőzelemmel a bajnoki címet is megszerezte, a német 23 évesen és 134 naposan minden idők legfiatalabb bajnoka lett, a levezető körön sírva mondott köszönetet a csapatnak, mialatt Alonso elég sportszerűtlenül Petrovnak integetett.
A szezon folyamán 10 pole pozíciót és öt győzelmet szerző Vettel 256, Alonso 252, Webber 242, Hamilton 240, Button pedig 214 ponttal zárta az évet.
Abu-Dzabi Nagydíj, Yas Marina, 2010. 11. 14.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Sebastian Vettel
- Red Bull Racing
- 1 ó 39 p 36.837 mp
- 55
- 2
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- + 10.1 mp
- 55
- 3
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- + 11.0 mp
- 55
- 4
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- + 30.7 mp
- 55
- 5
- Robert Kubica
- Renault
- + 39.0 mp
- 55
- 6
- Vitalij Petrov
- Renault
- + 43.5 mp
- 55
- 7
- Fernando Alonso
- Ferrari
- + 43.7 mp
- 55
- 8
- Mark Webber
- Red Bull Racing
- + 43.7 mp
- 55
- 9
- Jaime Alguersuari
- Scuderia Toro Rosso
- + 50.2 mp
- 55
- 10
- Felipe Massa
- Ferrari
- + 50.2 mp
- 55
- 11
- Nick Heidfeld
- BMW Sauber
- + 50.2 mp
- 55
- 12
- Rubens Barrichello
- Williams F1
- + 57.6 mp
- 55
- 13
- Adrian Sutil
- Force India
- + 58.3 mp
- 55
- 14
- Kamui Kobayashi
- BMW Sauber
- + 59.5 mp
- 55
- 15
- Sebastien Buemi
- Scuderia Toro Rosso
- + 1 p 03.1 mp
- 55
- 16
- Nico Hülkenberg
- Williams F1
- + 1 p 03.1 mp
- 55
- 17
- Heikki Kovalainen
- Lotus F1 Racing
- +1 kör
- 54
- 18
- Lucas di Grassi
- Virgin Racing
- +2 kör
- 53
- 19
- Bruno Senna
- Hispania Racing
- +2 kör
- 53
- 20
- Christian Klien
- Hispania Racing
- +2 kör
- 53
- 21
- Jarno Trulli
- Lotus F1 Racing
- +4 kör
- 50
- 22
- Timo Glock
- Virgin Racing
- kiesett
- 42
- 23
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- Kiesett
- 1
- 24
- Vitantonio Liuzzi
- Force India
- Kiesett
- 1
- Legjobb kör: 1:41.247 Lewis Hamilton