Míg a nyitónapon Sebastian Vettel végzett az élen az új RB7-essel, ma Fernando Alonso zárta leggyorsabbként a napot Valenciában.
Az idő megint kedvezett a munkának, szerencsére a tavaly téli teszteken már-már főszerepet játszó eső távol maradt a pályától, a nap folyamán a 18 Celsius fokot is elérte a hőmérséklet, az aszfalt száraz volt.
Alonso kora délután volt a leggyorsabb, összesen 108 kört ment az F150-essel. Mögötte Vettel zárt, másfél tizeddel volt jobb, mint kedden. Délután csapattársa, Mark Webber vette át az új Red Bullt, de az ausztrál egyelőre nem a köridőkre „gyúrt”, 17 kör után az utolsó előtti idővel végzett.
Ahogy tegnap. Paul di Resta ma is a tavalyi Force Indiával körözött, Lewis Hamilton pedig a McLaren előző évi autóját gyűrte, a gumikat vizsgálva.
Talán nem túlzás meglepetésnek nevezni, hogy a Hispaniát vezető, négy év után visszatért Narain Karthikeyan a hatodik helyen zárt, az indiai gyakorlatilag ugyanazt az időt hozta, mint Robert Kubica az új Renault-val, aki egyébként 104 kört teljesített ma.
Először próbálhatta ki a 2011-es modellt a sauberes újonc, Sergio Perez és a williamses Pastor Maldonado, a Toro Rossónál pedig a nagy testvérhez hasonlóan a két versenyző, Sebastien Buemi és Jaime Alguersuari osztozott az STR6-oson – időben nagyjából ugyanazt hozták mindketten.
A hétfői virtuális leleplezés után a Team Lotus ma előállt a valódi autóval is, de az új T128-as nem remekelt, Heikki Kovalainen a kormányszervó meghibásodása miatt mindössze 15 kört teljesített az új modellel. A finn ennek ellenére bizakodva beszélt:
„A tavalyi jerezi teszttel összehasonlítva teljesen más érzés. Akkor tudtam, hogy szinte minden területen dolgozni kell még, most viszont az egész csomag jónak tűnik” – mondta.
Komolyabb incidens nem történt a pályán, a körözést összesen négyszer szakította meg piros zászló: először Rubens Barrichello kora délelőtti leállása, után Paul di Resta megpördülése, majd Rosberg, később Buemi leállása miatt szünetelt a teszt.
Teszt, Valencia, 2011.02.02.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | F. Alonso | Ferrari (F150)* | 1:13.307 |
2. | S. Vettel | Red Bull-Renault (RB7)* | 1:13.614 |
3. | P. di Resta | Force India-Mercedes (VM03) | 1:13.844 |
4. | L. Hamilton | McLaren-Mercedes (MP4-25) | 1:14.353 |
5. | R. Kubica | Renault (R31)* | 1:14.412 |
6. | N. Karthikeyan | Hispania-Cosworth (F110) | 1:14.472 |
7. | N. Rosberg | Mercedes GP (W02)* | 1:14.645 |
8. | T. Glock | Virgin-Cosworth (VR-01) | 1:15.408 |
9. | R. Barrichello | Williams-Cosworth (FW33)* | 1:16.023 |
10. | S. Perez | Sauber-Ferrari (C30)* | 1:16.198 |
11. | P. Maldonado | Williams-Cosworth (FW33)* | 1:16.266 |
12. | S. Buemi | Toro Rosso-Ferrari (STR6)* | 1:16.359 |
13. | J. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari (STR6)* | 1:16.474 |
14. | M. Webber | Red Bull-Renault (RB7)* | 1:17.365 |
15. | H. Kovalainen | Team Lotus-Renault (T128)* | 1:20.649 |
*2011-es modell