Miután a Forma-1-es csapatok szövetségének (FOTA) sikerült megakadályozni a költségplafon bevezetését jövőre, további változtatásokat is szeretnének. Beleszólnának például, hogy hol versenyezzenek.

Amellett, hogy kidobnák a gyászosan kevés helyi nézőt vonzó Török Nagydíjat, újra versenyeznének az USA-ban. Mint Luca di Montezemolo, a FOTA elnöke elmondta: „Újra versenyezni akarunk az USA-ban, tudjuk, hogy rengeteg rajongója van ott a sportnak.” Persze Montezemolo a Ferrari elnöke is és a csapatának talán a többiekénél is fontosabb az amerikai megjelenés:

„Észak-Amerika a történelmünk része, számos nagyszerű győzelmet aratott a Ferrari Daytonában és Sebringben?Az Egyesült Államok a Ferrari legnagyobb piaca évek óta, így mindenképpen szeretnék visszatérni.”

Persze nemcsak a Ferrarinak van rengeteg vevője, de a Mercedes-Benz és a BMW is jelentős eladásokat generál az USA-ban, így ők is támogatják az ötletet. Nem véletlen, hogy a Forma-1 helyetti új versenysorozat naptárában is szerepelt amerikai verseny.

A csapatok visszatérnének az USA-ba
2005: Hat autó a rajtrácson

2005: Hat autó a rajtrácson

2005: Hat autó a rajtrácson


Hosszú kihagyás után 2000-ben tért vissza a Forma-1-es sorozat az USA-ba, Indianapolisba. Amely azonban immár két éve nem szerepel, miután a szervezők és Bernie Ecclestone nem tudott megegyezni. Tavaly még átruccantak a kontinensre a csapatok a Kanadai Nagydíjra, idén azonban már az sincs, egyedül a Brazil Nagydíj szerepel a naptárban.  

Az Amerikai Nagydíj leggyászosabb pillanata talán az volt, amikor 2005-ben mindössze hat Bridgestone gumival szerelt autó, két Ferrari, két Jordan és két Minardi körözött a pályán, miután a Michelin abroncsot használók a gumi alkalmatlansága miatt nem álltak rajthoz .