A Monacói Nagydíj történetében számos esetben volt már baleset helyszíne az alagút kijárata és az azt követő sikán valamint a pályát és a szomszédos utcát elválasztó korlát.
A legemlékezetesebb és talán legsúlyosabb eset a sauberes Karl Wendlingeré volt, az osztrák a korlátnak csapódás után hetekig kómában feküdt 1994-ben, de az elmúlt évtizedben is dobta már el az autót ott Jenson Button, David Coulthard, Kimi Räikkönen, a hétvégi edzéseken Vitantonio Liuzzi, Jaime Alguersuari és Nico Rosberg is.
A német már csak hajszál híján kerülte el a gumifalat, az időmérőn Sergio Perez pedig már nem volt szerencsés, nagy sebességgel csapódott a korlátnak, és bár nagyjából épségben megúszta, vasárnap nem indulhatott.
Az FIA már szombat este fontolgatta, hogy a baleset helyszínéről elviszik a hagyományosan ott álló darut és kamerás posztot, de ez vasárnapig nem volt kivitelezhető, a jövő vére viszont a szervező Monacói Autóklub húzódozása ellenére is módosítanak a pályán, írja blogján a veterán szakíró, Adam Cooper.
A módosítás nyomán a darut elmozdítják, a gumifalat hátrébb viszik, így nagyjából 20 méternyi tiszta szakaszt nyernek még.