A Forma-1-es csapatok szervezete, a FOTA az FIA által bevezetni kívánt költségplafon helyett 2009-ben kidolgozta saját kiadáscsökkentési programját, a Resource Restriction Agreementet (RRA), amelynek megtartását az alakulatok önként vállalták és ellenőrzik.
Az RRA egyebek mellett szabályozza a tesztelés mennyiségét és a csapatok dolgozóinak létszámát, de nem szól például a marketingkiadásokról és a motorfejlesztésről. A Red Bull egyelőre vonakodik az egyezmény újabb verziójának elfogadásától, a csapatfőnök szerint ez a felemás helyzet nem jó, reformra van szükség.
„Egyetértünk a korlátozásokkal, de akkor ne válogassunk. Legyen egy átlátható és végleges megegyezés erről” – mondta Christian Horner.
Bár a csapat többször cáfolta, 2010 végén felmerült, hogy a Red Bull tavaly túllépte az RRA által engedélyezett kiadásokat, a csapat könyvelését azóta is vizsgálja a FOTA. Ha valamelyik alakulat megsérti az RRA-t, milliós pénzbüntetést kap, az összeget a FOTA többi tagja között osztják szét. Horner szerint ezen is változtatni kell, mert ez pont ellentétes a szervezet érdekeivel.
„A Red Bull másik fő problémája az RRA-val az, hogy olyan büntetést tartalmazna, amely csak a belharcokat ösztönzi. A kiscsapatok lehetőséget láthatnak egy kis bevételnövelésre, ez pedig vádaskodásokhoz vezet. Látható, hogy ez egymás ellen fordítja a csapatokat, pedig a FOTA-nak nem ez a szerepe.”