A három új Forma-1-es csapat, a Lotus, a Virgin és a Hispania megbízhatósági problémái egy tőről fakadhatnak. Mindhárom alakulat a Cosworth motorjait és az XTrack nevű beszállító hidraulikai rendszerét használja, valamint az utóbbi cégtől származik a Lotus és a HRT sebességváltója is.
A brit XTrack 1996 óta nem szállított teljes sebességváltó-rendszert F1-es csapat számára, így könnyen lehet, hogy a gyermekbetegségeket még nem küzdötte le a cég, erre utal legalábbis az, hogy mindhárom újoncnál problémák merültek fel.
A lotusos Heikki Kovalainen nemrég azt nyilatkozta a finn Turun Sanomatnak, hogy csapata saját hidraulikai rendszert fejleszt, amelyet július környékén már használni is fognak, ugyanis az egységes rendszer „nem megbízható” és „elavult”. „Egyértelműen az a legjobb, ha teljesen a saját kezünkben van a hidraulika” – mondta a pilóta.
A HRT főnöke, Colin Kolles is kiemelte a csapat melbourne-i futambeharangozójában, hogy a Bridgestone és a Cosworth mellett az XTrackkel is komoly közös munkát végeztek Bahrein óta, és bizonyos források szerint a Hispania már erre a hétvégére módosításokat is eszközölt a hidraulikai rendszerén.
A Virgint már a téli teszteken is hátráltatták a makacsul visszatérő hidraulikai hibák, és a technikai főnök, Nick Wirth az Ausztrál Nagydíj előzetesében is kitért a kérdésre: „Új alkatrészeket hozunk, amelyek remélhetőleg biztos megoldást jelentenek majd a Bahreinben is tapasztalt hidraulikai és váltóproblémákra.”