A BMW Sauber az idény kezdete előtt a bajnoki címet tűzte ki célul 2009-re, azonban a csapat nemhogy a tavalyi szintet nem tudta hozni a szezon első versenyein, de Bahreinre sereghajtóvá vált. A Spanyol Nagydíjra a csapat átfogó fejlesztési csomaggal érkezett, és ugyan nem ugrottak az élre, de az autó versenyképesebb lett.
Az új aerodinamikai csomag érkezése mellett azonban lekerült a KERS, pedig a BMW a mozgásienergia-visszanyerő rendszer leghangosabb támogatója volt a bevezetés előtt. A tervek szerint a Török Nagydíjon használják majd újra a szerkezet egy módosított verzióját, és a dupla diffúzort is viszik a három hét múlva következő futamra.
„Míg más csapatok több apró fejlesztést is végeztek az autóikon a tengerentúli versenyek alatt, addig mi átfogó csomaggal készültünk. Az orr, az oldaldobozok és a hátsó szárny is teljesen új volt Spanyolországban. Módosítottunk az első szárnyon, a motorborításon és a diffúzoron is”- sorolta a csapatfőnök, Mario Theissen.
„A terv szerint Isztambulban már a módosított KERS-t és az új, többfedelű diffúzort is bevetjük majd, és természetesen további fejlesztések is jönnek.”
A csapatfőnök elárulta, hogy Nick Heidfeld barcelonai pontszerzése után megkönnyebbült a csapat: „A küzdőszellem, az élre való törekvés most sem hiányzik. Már látszanak az eredmények, kész az alap. A spanyolországi eredmény természetesen javított a hangulatunkon, látható a fellendülés, és ezért bizakodva tekintek a következő futamok elé.”