Hiába lett 2. hazai futamán Daniel Ricciardo, a versenybírók utólag kizárták a Red Bull pilótáját az Ausztrál Nagydíjról, mert autója túllépte a megengedett 100 kg/órás fogyasztási limitet.
A bajnokcsapat rögtön bejelentette, hogy fellebbez, ugyanis szerintük a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hitelesített szenzora megbízhatatlan és így használhatatlan volt, ezért az FIA műszaki főmegbízottja, Charlie Whiting által kiadott műszaki irányelvet figyelmen kívül hagyva a saját mérésükre tértek át, ami szerintük pontos és szabályos volt.
Az FIA Nemzetközi Fellebbviteli Bírósága (ICA) április 14-én tárgyalja majd az ügyet – a Red Bull csapatfőnöke, Christan Horner pedig a brit Sky Sportsnak beszélt a kilátásaikról.
„A fellebbezésünk arra alapul, hogy szilárd meggyőződésünk, hogy nem szegtük meg a szabályokat, nem léptük túl a megengedett 100 kg/órás fogyasztási korlátot. Úgy véljük, nagyon jók az esélyeink, de majd a bíróság eldönti.”
„Az a nagy kérdés, hogy melyik adat helyes. Van egy szenzor (az FIA-é), amelyik kiszámíthatatlan és rossz adatokat nyújt, és van a teljes hétvége során konzisztensen működő, kalibrált üzemanyag-rendszerünk, amit már előzőleg megvizsgáltak és hibátlannak találtak, és amihez aztán senki sem nyúlt.”
„Egyszerű az érvelésünk: mi nem szegtük meg a Technikai Szabályzatot, nem léptük túl a fogyasztási korlátot, a szenzor pedig – reméljük, hogy sikerül majd bizonyítanunk – hibás volt.”
„Azt hiszem, az a bökkenő, hogy a műszaki irányelv nem szabály, csak a műszaki főmegbízott (Charlie Whiting) véleménye – ahogy ez manapság már szerepel is a lap alján. Minket a Technikai Szabályzat és Sportszabályzat köt. A Technikai Szabályzat 5.1.4-es pontja szerint nem lehet túllépni a 100 kg/órás fogyasztást, és mi nem is tettük. Azaz véleményünk szerint nem szegtünk szabályt, a műszaki irányelvnek ugyanis nincs kötelező jellege.”
Az április 14-i időpont azt jelenti, hogy a Red Bullnak a kérdés végső tisztázása előtt még két versenyhétvégét kell teljesítenie, kérdés, hogy mi lesz a hétvégi Maláj és a jövő heti Bahreini Nagydíjon.
„Remélhetőleg működőképes szenzorunk lesz, olyan, ami a mi rendszerünkkel egybevágóan működik, és nem lesz eltérés. Ez a legfontosabb, ha pedig eltérés lesz vagy hamis adatok jönnek, akkor nyilván meg kell tárgyalnunk a dolgot az FIA-val – amivel valószínűleg nem leszünk egyedül” – mondta Horner.