Az új csapatok közül elsőként a Virgin Racing mutatta be és küldte pályára az autóját, a brit alakulat már a második teszten csatlakozott a mezőnyhöz. Hiába azonban az időbeli előny, a VR-01-essel mind az első, mind a második Jerezben töltött héten problémák voltak, alig akadt nap, amelyen tucatnyinál több kört mentek volna.

„Jellemformáló hét volt, az biztos” – mondta a technikai főnök, Nick Wirth. „Minden erőfeszítésünk ellenére a hidraulikai problémák végig akadályozták a munkát, egyszerűen nem volt megfelelő alkatrészünk a helyszínen. A hidraulikai olaj túl gyorsan fogyott, ez pedig korlátozta a teljesíthető körök számát. Nagyon várjuk az új alkatrészeket Barcelonába, amelyek megoldhatják majd a problémát.”

Wirth azt is hozzátette, hogy a meghibásodások miatt át is kellett szervezni a tesztprogramot: „Az elmondottak alapján ezután a megbízhatóságra kell koncentrálnunk, pedig szerettük volna kipróbálni a Bahreinbe szánt aerodinamikai csomagot. Az átalakított program miatt azonban csak az első futamra kerül fel a teljes harci dísz.”

Makacs hiba miatt maradtak le
Wirth szerint azért vannak pozitívumok

Wirth szerint azért vannak pozitívumok

Wirth szerint azért vannak pozitívumok


A technikai főnök azért pozitívumokat is tud említeni: „A hibák ellenére sikerült a versenyre való felkészülésen dolgozni, jó volt látni, hogy minimális módosítások, fejlesztések mellett is van potenciál az autóban, főképp, hogy következetesen rendesen megtankolva küldtük pályára. Egyetlen körön sem mentünk kvalifikációra tankolva, szóval a problémák ellenére is biztató indulás volt ez.”