Miután az FIA Melbourne-ben a Ferrari, a Renault és a Red Bull, Sepangban pedig a BMW Sauber panaszát utasította el a Brawn GP, a Williams és a Toyota szabálytalannak vélt diffúzorait illetően, a panaszosok fellebbezése után ma Párizsban, a szervezet fellebbviteli bírósága előtt folytatódott az ügy.

Baj lehet az egyedi ötletből
Az FIA szabályosnak találta, a riválisok támadnak

Az FIA szabályosnak találta, a riválisok támadnak

Az FIA szabályosnak találta, a riválisok támadnak


A fent említett csapatok mellett a McLaren és az FIA képviselőivel együtt összesen 38 főnyi küldött jelenlétében folyt szenvedélyes vita az öttagú bírói tanács előtt. A Ferrarit korábban már a kémügyben is sikeresen képviselő Nigel Tozzi nyitóbeszédében nem spórolt a kritikával.

A ferraris jogász felháborítónak találta, hogy Ross Brawn azzal védekezik, hogy egyszerű kiskaput használtak ki a szabályokban, és a riválisok csak azért panaszkodnak, mert nekik nem jutott eszükbe ilyesmi.

„Csakis egy végtelenül öntelt ember gondolhatja, hogy neki van igaza, amikor sok-sok tekintélyes kollégája nem ért vele egyet” – mondta Brawnra Tozzi. „Bárki, aki tud angolul, látja, hogy hiba van a szabályokban, ne hagyjuk hát, hogy valaki a szavak csűrés-csavarásával kijátssza a szabályok kifejezett szándékát. Nem azért fellebbezünk, mert mi nem használtuk ki a lehetőséget, hanem mert a Brawn, a Toyota és a Williams nem a szabályoknak megfelelően cselekedett” – érvelt a jogász.

A Renault-nál készültek

A Renault-nál készültek

A Renault-nál készültek


A Renault jogi képviselője, Andrew Ford arra hívta fel a figyelmet, hogy az FIA következetlen az ügyben, ugyanis az ő csapata is jelentkezett egy hasonló fejlesztéssel, de azt elutasította a szervezet: „Nem arról van szó, hogy nekünk eszünkbe sem jutott a dolog, ahogy a Brawn szeretné beállítani! Azért nincs (ilyen alkatrészünk), mert az FIA szabálytalannak nyilvánította. Azután felhagytunk a fejlesztéssel” – mondta az ügyvéd, aki azt is hozzátette, hogy egyébként már készen állnak egy prototípussal, amelyet akár a hétvégi Kínai Nagydíjon is bevetnek, ha úgy alakul a tárgyalás eredménye.

A ferraris Tozzi is az FIA-t hibáztatta a helyzet miatt, és rámutatott az elnök, Max Mosley által hirdetett költségcsökkentés, és a diffúzort eddig nem alkalmazó csapatok várható utólagos fejlesztési költségei közti ellentmondásra is. „Az FIA álláspontja teljesen elképesztő – mentsék meg az FIA-t önmagától!” – mondta a bíróknak az ügyvéd.

Brawn bizakodó

Brawn bizakodó

Brawn bizakodó


A legsikeresebb, és ezért a legerősebb tűz alatt álló diffúzoros csapat, a Brawn főnöke, Ross Brawn az elhangzottak ellenére is bizakodó a tárgyalás eredményét illetően: „Semmiben sem lehetünk teljesen biztosak, de bízom benne, hogy győz a józan ész, és a bírák felismerik, hogy mi is a szabályokat követtük, és helyben hagyják a dolgot” – nyilatkozta az angol a BBC-nek.

Az FIA holnap délutánra ígér ítéletet.