A Mercedes brixworth-i F1-es motorgyárából jelenleg három alakulatnak szállítanak motorokat: a gyári csapatokon kívül a régi partner, a McLaren, valamint a Force India használja az ő erőforrásaikat.
A három éve Renault-val versenyző Red Bull már tavaly is szeretett volna a Mercedes ügyfelei közé kerülni, és a csapatfőnök, Christian Horner szerint ha nem egyenlítik ki a teljesítménykülönbségeket, akkor újra meg kell próbálkozniuk a német gyártónál.
Tavaly a McLaren vétózta meg a Red Bull mercedeses motorszerződését és úgy tűnik, az idei évre már a Mercedes GP főnöke, a tavaly a csapatát épp a német gyártó segítségének köszönhetően életben tartó Ross Brawn sem szívesen osztozna.
„Az én véleményem szerint a Mercedesnél nagyon alaposan meg kellene gondolnunk, mielőtt újabb csapatot veszünk be. Szerintem már most is a határon járunk a gyártás szempontjából. Fontos, hogy mindig legyen egy Cosworth, amelyiknek vannak eladó motorjai (a motorszállítás), nem az autógyártók kötelessége” – mondta az angol az olasz Autosprintnek.
Brawn szerint a Mercedes-erőforrások teljesítménybeli fölénye sem olyan abszolút igazság, mint ahogy például a Red Bullnál állítják:
„Ami a motorerőt illeti, nem is tudom. Az az igazság, hogy nincs olyan módszer, ami pontosan meghatározná a paramétereket, de nekünk nem lenne gondunk vele, ha az FIA mondjuk tesztpadon vizsgálná a motorokat. De a teljesítmény mérése csak az egyik gond, ott van még a hűtés, a karakterisztika, a fogyasztás is. A renault-sok motorfőnöke épp nemrég mondta, hogy az ő V8-asuk talán nem a legerősebb, de sok más szempontból a legjobb.”