A bundabotrányban besározódott Nelson Piquet után a Toro Rossónál a Magyar Nagydíj előtt az ifjonc Jaime Alguersuarira cserélt négyszeres ChampCar-bajnok, az F1-ben másfél szezont eltöltött Sebastien Bourdais is részben Flavio Briatorét hibáztatja a karrierje alakulásáért.
Bourdais 2002-ben megnyerte a Forma 3000-es sorozatot (a GP2 közvetlen elődjét), és tesztlehetőséget is kapott a Renault-tól, de miután nem volt hajlandó Briatorét menedzsereként alkalmazni, az olasz végül kidobta, így Amerikába kényszerült
„Akkoriban a francia motorsportszövetség szeretett volna egy hazai pilótát az F1-be segíteni, de Briatore minden garancia nélküli menedzseri szerződést ajánlott. Visszautasítottam az ajánlatot, mert teljesen értelmetlen volt” – elevenítette fel a régi történetet a versenyző.
„A Renault F1-nek akkoriban nagyon kellett a pénz, és a francia szövetség, a Playstation, a kormány és a Renault – nem az F1-csapat, hanem az anyacég – össze is dobta, ami kellett, de ez csak még jobban felhúzta Flaviót. Megvolt a hiányzó pénz, alá is írtam vele, de addigra nagyon haragudott rám, és akadályt gördített a karrierem elé” – mesélte Bourdais a 422race.com-nak.
Bourdais cseppet sem sajnálja az F1-től a bundabotrány miatt örökre kitiltott Renault-főnököt: „Nem igazán érdekel. Miért is érdekelne? Ha tényleg elkövette, amiről szó van, az ő baja. Én kimaradtam az ügyeiből, engem nem érint. Hogy mit gondolok a történtekről? Eltiltották, mert csalt. Túl kemény vagy túl enyhe? Nem tudom, a lényeg, hogy nincs már ott. Engem eléggé tönkretett. Nem személyes dolog ez, de számomra elég sok gondot okozott, igyekeztem elkerülni, és reméltem, hogy ő is békén hagy.”
A francia versenyző ugyan kikerült az F1-ből, de nem titkolja, hogy szeretne egy újabb esélyt kapni. A Ferrarival is tárgyalt, amikor Felipe Massa pótlásáról volt szó.
„Vagy 30 pilóta volt a listájukon, ekkora listán persze én is rajta voltam. Ésszerű választás lehettem volna, mert épp akkor kerültem csak ki az F1-ből, megvolt a tapasztalatom, ismertem a motort, ismertem embereket a Ferrarinál, de megértem, hogy nekik nehéz lett volna megmagyarázni, hogy egy Toro Rossótól kirúgott versenyzőt vesznek fel.”
„A menedzserem, Nicolas (Todt – a volt Ferrari-főnök fia, és Massa menedzsere is) tárgyalt Domenicalival, váltottunk néhány e-mailt, de más mellett döntöttek. Tiszteletben tartom” – magyarázta Bourdais, hozzátéve, hogy Badoer és főképp Fisichella küszködése egyértelműen azt mutatja, hogy az idei Ferrari egy nagyon nehezen vezethető autó.
„Nicolas továbbra is a menedzserem, és ha adódik valami lehetőségem, szerintem jól teljesíthetek. Szeretnék újra nekifutni. Az első idényem eleje bizonyítja, hogy ha fekszik az autó, akkor jó lehetek. Egyszerűen nekem nem mindegyik autó fekszik. Egy csomó pilóta így van ezzel, másoknak meg mindegy, bármit elvezetnek.”