Délelőttől egészen délután ötig tartott a Mercedes-Pirelli tesztügy tárgyalása az FIA párizsi nemzetközi bíróságán, és az már most biztos, hogy ma nem lesz döntés. Az ítélethirdetésre holnap kerülhet sor.
Mit keres a Pirelli a vádlottak padján?
A tárgyalás vége felé a Pirellin volt a sor, hogy kifejtse az álláspontját. A gumigyártó jogásza, Dominique Dumas előhozta, hogy az olasz cég gyakorlatilag nem is érti, milyen alapon áll a bíróság előtt, és miért kell magyarázkodnia egy fegyelmi ügyben. „A Pirelli kizárólag az FIA-től kapott jogosítványok alapján vesz részt a Forma-1-ben” – mondta Dumas.
„Nem értjük ezt az egészet, mert a Red Bull és a Ferrari is világossá tette, hogy nincs problémája a Pirellivel. Az ellenünk szóló vádak alaptalanok, mert a Pirelli nem szegett meg semmilyen szabályt.”
Dumas rámutatott, hogy a francia esetjogban a Flavio Briatore ellen, a szingapúri bundabotrány után hozott ítélet is elbukott a polgári peres eljárásban, mert az FIA csak FIA-tagok és a szervezet által felügyelt sorozatokban szereplő csapatok ellen léphet fel. „A Briatore-ügyben egy szakértő már kifejtette, hogy az FIA nem ítélkezhet olyan személyek felett, akik nem fogadták el magukra kötelező érvényűként a szervezet szabályait.”
Az FIA jogi képviselője, Mark Howard ugyanakkor úgy látja, hogy a Pirellit kötik a szabályok, erre hivatkozásul pedig a sportszabályzat 2.1-es pontját hozta fel. Ebben az áll, hogy minden pilóta és versenycsapat, valamint ezek alkalmazottjai, ügynökei és beszállítói (ez lenne a Pirelli) elfogadják a Nemzetközi Sportkódex, a technikai, valamint a sportszabályzat előírásait.
A Mercedes büntetést is javasolt
A Mercedes jogásza, Paul Harris záróbeszédében kérte a bíróságot, hogy méltányolják, hogy a csapat jóhiszeműen járt el.
„Nagyon is figyeltünk arra, hogy ne szegjük meg a 22. (a teszttilalomra vonatkozó) cikkelyt. Telefonon megkerestünk az általunk vélt illetékest, Charlie Whitingot. Kétszer is beszéltünk vele, közvetlenül a csapatfőnök is. Azzal is egyetértettünk, hogy Charlie megkérdezze az FIA jogi osztályát, ő pedig visszaigazolta, amit reméltünk. Kulcsfontosságú, hogy nem léptünk volna tovább, ha Charlie nem bólint rá.”
„Ha hibáztunk, bocsánatot kérünk az FIA-tól és a többi csapattól, amiért megszegtük a 22. cikkelyt. Nem állt szándékunkban, jóhiszeműen cselekedtünk.”
Ezzel együtt valószínűleg vesztüket érzik a Mercedesnél, ugyanis a Harris előzékenyen büntetési opciókat is ajánlott. Úgy vélik, hogy egy megrovás, vagy esetleg a három hét múlva tartandó silverstone-i ifjonctesztről való kizárás lenne méltányos szankció.