A BMW 2000-ben több mint egy évtized kihagyás után tért vissza a Forma-1-be a Williams motorszállítójaként. A Sauber 2005-ös felvásárlása után már gyári alakulatként működő csapat első három évében sikert siker után ért el, de a pocsékul sikerült 2009-es autó és a gazdasági válság miatt a bajor gyártó idén nyáron úgy döntött, 2010-ben már nem vesz részt az F1-ben.

Szomorú, de büszke az eredményekre
Szomorú, de büszke az eredményekre

Szomorú, de büszke az eredményekre

Szomorú, de büszke az eredményekre


A hétvégi Abu-Dzabi Nagydíjon a BMW 70 futam után végleg búcsúzik.

„Felemás érzésekkel utazunk Abu-Dzabiba. A Brazíliában szerzett nyolc ponttal előreléptünk egy helyet a konstruktőri bajnokságban, és az utolsó versenyre is nagyon motiváltan érkezünk. Mindig nagy élmény új pályán versenyezni, nagyon várjuk a futamot. Persze emellett a szomorúság is ott lesz a csapatban, hiszen ez a hetvenedik és egyben utolsó versenyünk is lesz a BMW Sauberrel” – mondta a csapatfőnök, Mario Theissen.

A távozás ellenére a német szakember büszkén tekint vissza a csapat rövid történetére.

„A negyedik és sajnos egyben utolsó idényünk kivételével nagyon-nagyon elégedett vagyok azzal, amit 2006 óta elértünk. Az első három évben teljesítettük, sőt túl is szárnyaltuk a kitűzött céljainkat. Az első idényünkben két dobogót szereztünk, a második évben pedig már a harmadik legerősebb csapat voltunk. Abban az évben történt Robert (Kubica) szörnyű balesete is Montrealban, ahol lélegzetvisszafojtva, egy örökkévalóságnak tűnő ideig vártunk a hírre, hogy rendben van, de utána máris megfelelően ünnepelhettük Nick (Heidfeld) második helyét” – mesélte Theissen.

A legnagyobb siker

A legnagyobb siker

A legnagyobb siker


„Egy évvel később szintén Montrealban értük el a legnagyobb sikerünket, amikor Robert és Nick az első két helyen ért célba. Onnantól kezdve nem volt megállás, majdnem a szezon legvégéig részesei voltunk a háromesélyes küzdelemnek. 2008-ban összesen 11 dobogós helyet szereztünk, a megbízhatóságunk pedig hibátlan volt.”

„Persze az egész csapatot elkeserítette, hogy 2009-ben nem tudtunk tovább építkezni ezeken az eredményeken, de sosem dobtuk be a törülközőt, még a BMW kiszállásának bejelentése után sem, ez bizonyítja a csapatunk szellemiségét. Remélem, hogy a BMW Sauber utódja is hasonlóan sikeresen folytathatja majd” – mondta a német.

A Sauber szeptemberre már új tulajdonost talált a rejtélyes közel-keleti befektetői csoport, a Qadbak képében, de a csapatnak egyelőre nincs érvényes nevezése a 2010-es idényre.