„Nem veszem ezt olyan komolyan, mint egyesek, mert tudom, hogy csak pózolás, blöff az egész. Az ügynek valamikor 2010 eleje és 2010 márciusa, azaz az első futam idejére vége lesz. Az egész lezárul, és mindenki szépen megy versenyezni” – mondta az FIA-vezér.
Mosley szerint biztosan akad végül megoldás: „Egyértelműen így gondolom, hiszen végül mindenki az érdekeinek megfelelően cselekszik majd. A csapatoknak pedig pedig az az érdeke, hogy a Forma-1-es világbajnokságban versenyezzenek, és ennek semmi alapvető akadálya nincs is. Ez az egész csak a személyekről és a hatalomról szól, arról, hogy ki mit tud elvenni a másiktól, ami könnyen is megy, amíg nincs igazi tétje, de amikor elérkezik az első futam 2010-ben, és dönteni kell, mindenki ott lesz Melbourne-ben” – magyarázta Mosley meggyőződéssel.
Az FIA-elnök arra számít, hogy legfeljebb két-három autógyártó száll majd ki, de ők is a gazdasági válság, és nem az F1-es problémák miatt. Ennyi távozó pedig pótolható.
„Néhányak elmennek majd, a gyártók ránéznek az elköltött összegekre, és összevetik azzal, hogy az üzemeikből embereket kell elbocsájtani, és állami segélyekre szorulnak, és így nem szívesen pumpálnak majd további milliókat az F1-be. Kettő, talán három gyári csapat kiszáll, ezért újak kellenek a helyükre, de a hagyományos nagy csapatok – és a Ferrarit is ide értem – itt akarnak lenni, és itt is lesznek. Rendeződnek a dolgok.”
Hogy mennyiben segíti Mosley elképzelését az, hogy továbbra is ragaszkodik az általa elképzelt költségplafonhoz, és perre készül a FOTA-tagok ellen, csak megtippelni tudjuk…