Az unalmas szezonnyitó után tökéletes gyógyír volt az Ausztrál Nagydíj, a melbourne-i verseny az elsőtől az utolsó pillanatig izgalmas volt. Eső, előzések, taktikai csata, minden volt, amit kívánhattunk. Jenson Button 2009 után duplázott, a második helyet ragyogó szerepléssel Robert Kubica csípte el, a harmadik Felipe Massa lett.
Az izgalmak már a verseny előtt kezdődtek, ugyanis negyed órával a rajt előtt eleredt az eső. A versenyirányítás a start előtt nedvesnek is nyilvánította a pályát, így a száraz gumis kötelező cserés szabály törlődött, mindenki átmeneti esőgumira váltott. A két Virgin egyébként a bokszutcából kezdte a versenyt, a lotusos Jarno Trullit pedig a rajtrácsról tolták vissza, és el sem rajtolt.
A startnál Sebastian Vettel jól ment el, mögötte viszont komoly helycserék folytak: Massa az ötödikről a második helyre ugrott, Mark Webber visszaesett, Button és Alonso összeért az első kanyarban, a spanyol megpördült és a mezőny végére esett vissza. A biztonsági autó is azonnal színre lépett, miután a sauberes Kamui Kobayashi a vizes füvön megcsúszva oldalról felöklelte és kilökte a williamses Nico Hülkenberget. A Toro Rossó-s Sebastien Buemi ugyanitt búcsúzott.
Michael Schumacher szintén a mezőny végére került, miután kiment, hogy lecserélje az első kanyarban letört első szárnyát.
A safety car az 5. körben engedte el a mezőnyt, a következő körben Webber visszavette a 3. helyet az ügyetlenkedő Massától, de a futam egyik kulcsmomentuma a kör végén jött, amikor Jenson Button kockáztatott és az intermediate helyett bevállalta a lágyabb száraz gumit. Az első néhány kanyarban még küszködött az angol, de gyorsan világossá vált, hogy jól döntött, és mire a többiek egy körrel később szintén cseréltek, a világbajnok már fel is kapaszkodott a második helyre.
Webber csak két körrel később cserélt, így újra Massa mögé került, néhány körön belül pedig a hibázás határáig hajszolta a nem túl magabiztosan vezető brazilt. A 16. körben meg is előzte, majd Hamilton is elment a Ferrari mellett, de miután a mclarenes a következő kanyarban lendületből Webbert is megtámadta, Massa visszavette a pozíciót, az ausztrál pedig visszaesett, az ekkorra már felkapaszkodó Alonso is elé állt.
Nem sokáig tartott azonban ez a felállás, ugyanis pár körrel később Hamilton megint megelőzte Massát, aki elég sután támadott vissza, megzavarta csapattársát, akit így Webber előzött meg. Kerékcseréjük előtt Hamilton még a negyedik helyen haladó Nico Rosberget is elkapta és már a harmadik Kubicát fenyegette, Webber pedig harmadszorra is megelőzte Massát.
Ahogy Bahreinben, Sebastian Vettel Melbourne-ben is műszaki hiba miatt búcsúzott a futamgyőzelemtől, a német saját bevallása szerint a bal első fék hibája miatt kötött ki a 13. kanyar bukóterében, átadva ezzel a vezetést Buttonnak.
Az élmezőny versenyzőinek sorsa ezután kétfelé ágazott: míg Button, a renault-s Kubica és a két Ferrari úgy döntött, hogy végig kint marad az eredeti gumikon, Webber a 33., Hamilton a 35. körben friss szettre váltott, amelyekkel aztán óriási tempót diktálva kezdtek felzárkózni Alonsóra és Massára.
Hamitonék az 50. körre érték utol teljesen az addigra egymás nyakára torlódott Kubica, Massa és Alonso hármasát, de hiába biztatta a csapat, a mclarenesnek csak nézelődésre futotta, nem tudott előzni, mert ekkorra már az ő abroncsi is elkoptak. Végül két körrel a vége előtt próbált egy komolyabb támadást, de ez nagyon rosszul sült el: Alonso nem engedte el, Webber pedig hátulról felöklelte. A McLaren a egy helyet veszítve a 6., míg Webber orrkúpcsere után végül a 9. lett, míg Button a lágy gumin 51 kört teljesítve tavaly után most is az első helyen ért célba.
Ahogy a pontszerző helyek elejében, a mezőny hátsó részében is folytak a csaták: Michael Schumacher ma igazán megdolgozott a pénzéért: a német hátulról előretörve csatázott a virgines Lucas di Grassival, de la Rosa Sauberjével és a Toro Rossó-s Jaime Alguersuarival, hogy végül az utolsó pontszerző helyet csípje meg.
Megint ponttal zárt egyébként a williamses Rubens Barrichello és a Force Indiá-s Vitantonio Liuzzi is, míg Adrian Sutil ezúttal műszaki hiba miatt búcsúzott.
A legjobb újonc ezúttal is a Lotus lett, Heikki Kovalaien az utolsó előtti helyen ért be, és hatalmas dicséretet érdemel a HRT-s Karun Chandhok is, aki ugyan öt kör lemaradással célba ért, míg mindkét Virgin és a másik HRT-s, Bruno Senna is búcsúzott.
A Forma-1-es világbajnokság a jövő héten Malajziában folytatódik a harmadik fordulóval.
Ausztrál Nagydíj, Albert Park, 2010.03.28.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1.
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- 1:33:36.531
- 58
- 2.
- Robert Kubica
- Renault
- + 12.034
- 58
- 3.
- Felipe Massa
- Ferrari
- + 14.488
- 58
- 4.
- Fernando Alonso
- Ferrari
- + 16.304
- 58
- 5.
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- + 16.683
- 58
- 6.
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- + 29.898
- 58
- 7.
- Vitantonio Liuzzi
- Force India
- + 59.847
- 58
- 8.
- Rubens Barrichello
- Williams F1
- + 1:00.536
- 58
- 9.
- Mark Webber
- Red Bull Racing
- + 1:07.319
- 58
- 10.
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- + 1:09.391
- 58
- 11.
- Jaime Alguersuari
- Scuderia Toro Rosso
- + 1:11.301
- 58
- 12.
- Pedro de la Rosa
- BMW Sauber
- + 1:14.084
- 58
- 13.
- Heikki Kovalainen
- Louts F1 Racing
- + 2 kör
- 56
- 14.
- Karun Chandhok
- Hispania Racing
- + 5 kör
- 56
- 15.
- Timo Glock
- Virgin Racing
- kiesett
- 41
- 16.
- Lucas di Grassi
- Virgin Racing
- kiesett
- 26
- 17.
- Sebastian Vettel
- Red Bull Racing
- kiesett
- 25
- 18.
- Adrian Sutil
- Force India
- kiesett
- 12
- 19.
- Vitalij Petrov
- Renault
- kiesett
- 10
- 20.
- Bruno Senna
- Hispania Racing
- kiesett
- 5
- 21.
- Sebastien Buemi
- Scuderia Toro Rosso
- kiesett
- 1
- 22.
- Nico Hülkenberg
- Williams F1
- kiesett
- 1
- 23.
- Kamui Kobayashi
- BMW Sauber
- kiesett
- 1
- 24.
- Jarno Trulli
- Louts F1 Racing
- nem indult
- 0