Az F1 ura, Bernie Ecclestone két-három éve emlegette már, hogy szíve szerint a legtöbb futamgyőzelmet arató pilótát látná szívesen bajnokként, tavaly ősszel pedig komoly kampányba kezdett az éremrendszer mellett.
A csapatok nem voltak elragadtatva az ötlettől, így a bajnokság módosítására saját tervezettel állt elő közös szervezetük, a FOTA. Míg a csapatok egy több tízezer fős közvélemény-kutatás alapján a pontrendszer változtatását javasolták úgy, hogy az első háromnak a jelenlegi 10-8-6-os rendszer helyett 12, 9 és 7 pontot adtak volna.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nagy meglepetésre a FOTA javaslatát semmibe véve az idény kezdete előtt alig két héttel végül a legtöbb győzelmen alapuló rendszert vezette be 2009-re. A csapatok azonban ezt nem hagyták annyiban, és formai okokra hivatkozva pár nap után visszavonatták az új szabályt.
Az FIA és a FOTA akkor szándéknyilatkozatot tett arról, hogy közösen dolgoznak ki új rendszert 2010-re. Az éremrendszer eredeti ötletgazdája, Bernie Ecclestone nem tapsolt örömében a visszavonás miatt, és nem sokkal később azt állította, hogy 2010-re az FIA így is, úgy is a győzelmeken alapuló rendszert vezeti be, hiába ágálnak a csapatok.
Ecclestone-nak igaza is lett. A költségplafon és az egyéb műszaki szabályváltozások mellett ugyan nem kapott nagy hírverést, de az FIA szépen csöndben ugyanis átírta a szabálykönyv vonatkozó passzusát is.
„A Forma-1-es világbajnokság egyéni címe a legtöbb első helyet szerző versenyzőt illeti” – szól a 2010-től érvényes új szabály.
A csapatok eddig nem reagáltak nyilvánosan a dologra, de a korábbi vehemens ellenállásukat tekintve nehezen elképzelhető, hogy az ügy ennyiben marad.