Kevesebb motor, nagyobb játéktér

Nem éri meg jó húsban lenni

Nem éri meg jó húsban lenni

2009-től a Forma-1-es autókban megjelenik az új mozgásienergia-visszanyerő rendszer, a KERS. A nagyjából 25-40 kilogramm közötti tömegű új berendezés bevezetése mellett az autók kötelező 605 kg-os súlyán nem módosítottak, így a csapatoknak nehéz dolga lesz majd az autók megfelelő súlyelosztásának kialakításában, főképp a termetesebb pilóták esetén.

Korábban panaszkodott már erre Robert Kubica és Mark Webber is, és most a williamses Nico Rosberg is úgy nyilatkozott, hogy hátrányban érzi magát.

„Fogyókúráztam, még karácsonykor is a kalóriákat számolgattam. Szerintem nem fair a súlyra vonatkozó szabály, mert a testesebb pilótákat már az idény előtt hátrányba hozza. Úgy gondolom, hogy ezt a lehető legsürgősebben meg kellene tárgyalnunk a GPDA-ban (a pilóták szakszervezete)” – nyilatkozta a német versenyző a Speedweeknek.

Rosberg szerint a pilóták testsúlyához igazodó mozgó szabályt kellene bevezetni. A 23 éves versenyző 178 cm magas, és nagyjából 70 kilós, míg az apróbb termetű Felipe Massa és Nick Heidfeld csak 60 kg környékén jár.

A tavalyi idény előtt a szintén nem éppen kicsi Robert Kubica dobott le jó néhány kilót, és a 2008-as idény vége óta Rosbergen kívül Rubens Barrichellóról, Fernando Alonsóról és Kimi Räikkönenről is ilyen hír látott már napvilágot.